התחלה חדשה?
התחלה חדשה?thinkstock

השנה ה"אזרחית" נפתחת וברחבי העולם חוגגים את תחילתה בדרכים שונות.

ואני שואלת: "מה לי ולזה?" באמת, איך זה קשור אליי או אלייך?

בהתחשב בעובדה שאני יהודייה מאמינה וערב "השנה החדשה" קרוי על שם האפיפיור סילבסטר הראשון, למרות שכיום אין לו ממש אופי דתי, ובנוסף לזה אלפי יהודים נפגעו ונרצחו ביום זה בידי גויים שיכורים – בואי נגיד את זה ככה: אני לא ממש מתה על היום הזה...

למרות זאת, כבעלת עסק פרטי קשה להתעלם מהעובדה שהיום הזה מייצג משהו: שנה עסקית חדשה מתחילה. כמוני עוד מאות אלפי אנשים בארץ מסכמים תקופה לא מבוטלת של עשייה, יצירה והצלחה.

אם את עצמאית ומנהלת עסק שהמטרה שלו לייצר רווח - זה בדיוק הזמן להכין תכנית עבודה שנתית ולהתחיל לייצר את המציאות שאת רוצה לחיות.

איך עושים את זה? ובכן, תוכנית טובה מתחילה תמיד מהסוף. הסוף הוא התוצאה שאני רוצה להשיג.

כמו בעסק גם בחיים יש לנו רצונות שמורכבים מהדרך שבה אנו רואים את המציאות והדרך שבה אנו חושבים שהיא צריכה להראות. לפעמים יש פערים בין מה שמצוי ובין מה שרצוי וכדי לקבל את מה שאנו רוצות עלינו לתכנן. לשבת ולהתחיל לכתוב. עדיף לא במחשב או בטלפון הנייד, אלא ממש לחזור לימי קדם – לקחת מחברת ועט ופשוט לכתוב:

השלב הראשון: לעשות רשימה של כל הדברים שאני רוצה להשיג. כמו למשל: לרדת 5 ק"ג, לסיים תואר ראשון, להקדיש זמן איכות זוגי, להצליח בעסק שלי.

השלב השני: הגדרת כל מטרה בצורה ממוקדת וישימה. כמו למשל: להפחית את כמות הסוכר שאני אוכלת, להגיש שתי עבודות בחודשיים הקרובים, לקבוע דייט זוגי פעם בחודש, להכניס לקוחות חדשים לעסק.

השלב השלישי: לייצר צעד ראשון לביצוע עבור כל מטרה. כמו למשל: לשתות תה עם כפית סוכר במקום שתיים, לבדוק מהן דרישות ההגשה עבור אחת מהעבודות, לדבר עם בעלי ולתאם מועד למפגש בינינו, לבנות קמפיין שיווקי למוצר כניסה לעסק שלי.

השלב הרביעי: לאחר זמן מוגדר מקבלת ההחלטה וביצוע הצעד הראשון אל עבר המטרה שלנו, לבדוק האם המטרה הושגה. אם כן – מתקדמים למטרה הבאה. אם לא – בודקים היכן נמצא האתגר ועל איזו נקודה זה "יושב" באופן אובייקטיבי. לשקול לשנות את הצעד הראשון, לחשב מסלול מחדש לגבי הצעד עצמו או צעדים נוספים שיתווספו.

השלב החמישי: לבדוק איזה כוח עזר לנו להצליח ולהקפיד להשתמש בו – אני קוראת לזה: "לשכפל הצלחות".

השלב השישי: לבדוק מה לא עבד ואיפה "נתקענו" – זה המקום שבו אנו צריכות לעבוד מבחינה אישית, להתפתח ולברר את הרצון שלי בדרך אחרת.

ובחזרה לתאריך הלועזי שמלווה אותנו בכל תחום בחיים: בקביעת תור לרופא, בתיאום פגישה עסקית, בקבלת המשכורת החודשית, בתשלום חשבונות, בגרף השנתי בעבודה, ועוד...

בתחושה שלי בלוח השנה הלועזי אני סופרת ימים, העולם הגשמי היומיומי, משימות ומטלות שצריך לסמן וי, לייצר הספקים ותוצאות רצויות. לעומת זאת, בלוח השנה העברי לכל חודש יש משמעות משלו – יש מילים, יש עומק, ההיסטוריה של העם היהודי, תחנות בנפש שלנו, חגים וצומות, ימים שמזמינים אותנו לבירור, מחשבה ועשייה.

החיים שלנו מורכבים משניהם והם משרתים האחד את השני, עירבוביה של מספרים ואותיות, קודש וחול, רוח וחומר, מחשבה ומעשה, רגש ושכל ואנחנו מנווטות בניהם כל אחת מאיתנו במינון ובדרך שלה. אלו שני הצדדים באישיות שלנו – שמטרתם היא אחת, להניע אותנו קדימה למימוש עצמי והשפעה על העולם!

רגליים על הקרקע וראש מרחף בין העננים הוא המתכון המנצח שמאפשר לנו לעשות את מה שאחרים לא מצליחים לעשות וזו בעצם משימת חיים – לשמור על האיזון העדין הזה: לשאוף גבוה ולדעת להיכשל, לחלום רחוק ולעשות צעדים קטנים, להעיז ולהיות אחראית...

100% מהאנשים שהשתמשו במתכון הזה שינו עולמות ויצרו יש מאין. אין סיבה שזה לא יצליח גם לך!

שתהיה המשך שנה מדהימה מלאת הצלחות, הישגים ותובנות.

דנה בוסקילה – מנטורית להצלחה נשית-יהודית. מאמנת אישית ועסקית. מנחת סדנאות ומרצה.

[email protected]