ניר ברקת
ניר ברקתצילום: הדס פרוש, פלאש 90

ההסתדרות הודיעה לראש העיר ירושלים ניר ברקת על הכרזת סכסוך עבודה שיחול על למעלה מ-9,000 עובדים, ובפרט על כ-1,100 עובדי התברואה בעיריית ירושלים.

ברקע להכרזת הסכסוך ניצבת החלטת העירייה לפטר כ-170 עובדי תברואה בשל קיצוץ בתקציבי העירייה. בהסתדרות אומרים כי משרד האוצר אישר להנהלת העירייה להמשיך בהעסקת עובדי התברואה, ואף אישר את קליטת העובדים ממעמד של עובדי קבלן למעמד של עובדים בהעסקה ישירה.

משמעות ההכרזה על סכסוך עבודה הינה כי בתוך שבועיים יוכלו עובדי העירייה בירושלים לנקוט בצעדים ארגוניים ובעיצומים ולשבש את מהלך העבודה הסדיר, עד לכדי השבתה מלאה של השירותים העירוניים.

"מדובר בגדיעת מטה לחמם של העובדים החלשים ביותר והיעדר תום לב ביחסי עבודה קיבוציים", נמסר מההסתדרות בעקבות הפיטורים הצפויים. 

בשבוע שעבר התייחס ברקת לפיטורי העובדים ואמר כי "ההחלטה קשה מנשוא אך לצערי לא נותרה לנו ברירה. סירוב האוצר להעביר תקציבים לירושלים לא מאפשר לנו להמשיך את השירותים שהעירייה מספקת ואנו נאלצים לנקוט בצעד הקשה ביותר ולפטר עובדים הנחוצים לנו ולקצץ קשות בתמיכות העירייה במוסדות הרווחה, החינוך והתרבות שמשמעותם פיטורים של עוד אלפי העובדים בעיר".

"בתקופה של טרור ציפינו לקבל חיזוק נרחב יותר ולא כתף קרה. ללא העברת התמיכה הממשלתית לירושלים, לא יהיה מנוס מקיצוצים כואבים נוספים אשר יביאו לפגיעה נוספת וקשה בבירת ישראל ומעמדה ויפגעו קשות בכל תושב ותושב", הוסיף ראש העיר.