עו"ד עדי קידר
עו"ד עדי קידרארגון חוננו

לקראת הגשת כתבי אישום בפרשת דומא פנה הבוקר (א') עו"ד עדי קידר מארגון חוננו לביהמ"ש וביקש להתיר לפרסום גם את שיטות החקירה ואמצעי הלחץ שהופעלו בשב"כ על הנחקרים, וזאת לאור העניין הציבורי בפרשה, ויורה על מניעת פרסום הפרטים עד לדיון בבקשה.

"מדיווחים בתקשורת עולה כי היום בכוונת המשטרה להסיר את צו איסור הפרסום ולפרסם את הפרטים סביב החקירה בתיק זה", כתב עו"ד בבקשה.

"עוד עולה כי בתיק זה ביצעו גורמי החקירה שימוש בסמכויות חקירה חריגות ביותר לרבות שימוש באמצעי לחץ פיזיים על הנחקרים. עוד עולה כי בתקופה שבה היה קיים צו מניעה חריג אשר מנע מהחשודים פגישה עם עורכי דינם, העלו הנחקרים טענות קשות בפני בימ"ש אשר נכתבו בפרוטוקולים של בימ"ש.

 באמור לעיל ישנו מידע רב אשר הציבור בישראל מחכה ומצפה לקבל את פרטיו וזאת הן בשל האמצעים החריגים ביותר שהופעלו, והן בשל העניין הרב בחקירת הפרשייה שבענייננו", כתב עו"ד קידר.

"לאור זאת נבקש כי בימ"ש בעת התרתו את צו איסור הפרסום על פרטי החקירה, יתיר לפרסם את האמצעים החריגים שהופעלו, את שיטות החקירה שהופעלו ואת כלל הפרטים הקשים אשר עלו סביב חקירה זו.

עוד נבקש כי בימ"ש יתיר לפרסם את דברי החשודים אשר הלינו בפניו על מצבם ועל התנהלות גורמי החקירה בדיונים השונים.

נבקש כי בימ"ש ייתן החלטה בבקשה זו כבר בשעות הקרובות או לחילופין יקבע דיון כבר להיום בעניין, ונבקש כי יינתן צו ביניים אשר מותיר על כנו את צו איסור הפרסום עד למיצוי כל ההליכים בבקשה זו".

בסוף הבקשה הוסיף עו"ד קידר כי "לא יעלה על הדעת שגורמי החקירה ידליפו לתקשורת פרטי חקירה וכן חומרי חקירה בעוד שהמידע חסוי מפני הסנגורים בתיק, ובטח כאשר חלק מהחשודים היו מנועי ממפגש עם עורכי דינם".