שכונת גילה בירושלים
שכונת גילה בירושליםפלאש 90

משרד השיכון מבצע בשבוע האחרון עבודות תשתית במורדות שכונת גילה בירושלים לסלילת כביש לשכונה חדשה במקום שתשרת מאות משפחות שיתגוררו במקום.

משפחות רבות כבר שילמו על הדירות במיטב כספם, אולם כעת מסתמן כי הבניה תיעצר.

בעיתון 'המבשר' דווח הבוקר (ראשון) כי במקום התגלו קרוב למאה פתחי מערות קבורה. "באם ימשכו עבודות הבנייה במקום לפי התוכניות המקוריות, המערות יחוללו בצורה קשה ומחפירה", טוען העיתון, ומוסיף כי "על כן מתחזקת הדרישה לעשות כל מה שניתן בכדי לעצור מיידית את עבודות הבנייה במתכונת הנוכחית בטרם יהיה מאוחר".

העיתון דיווח כי סגן שר החינוך מאיר פרוש שהוזעק למקום ביום שלישי האחרון, עמד מקרוב אחרי העבודות החישוף הנעשות באתר על ידי אנשי רשות העתיקות ואכן גילה כי במקום כמאה פתחי קבורה.

פרוש שוחח בעניין בימים האחרונים עם שר השיכון, מנהל מחוז משרד השיכון בירושלים, מזכיר הממשלה, ומנהל רשות העתיקות, וקרא להם למנוע את המשך העבודות במתכונת הנוכחית, "בטרם תפרוץ סערה ציבורית רחבה שלא ניתן יהיה לשער את תוצאותיה".

על פי הדיווח, ראשי המפלגות החרדיות הודיעו כי בכוונתם לעלות את הנושא בפורום ראשי המפלגות המתכנס מידי שבוע לאחר ישיבת הממשלה ולתבוע מראש הממשלה נתניהו למנוע את המשך חילול הקברים.