בהפועל תמיד ידעו לכבד את אוהדיהם שנפלו בטרם עת, גם הערב
בהפועל תמיד ידעו לכבד את אוהדיהם שנפלו בטרם עת, גם הערבצילום: מנהלת הליגה

"עבר עלינו סוף שבוע קשה, אחד האוהדים הטובים שלנו, מלח הארץ, נרצח בפיגוע בתל אביב. לצערי במדינה שלנו זה מגיע כמעט לכל אחד מאיתנו, זה יום קשה לקבוצה ולמדינה", כך אמר ליאור אליהו, שחקנה של הפועל ירושלים, לקראת משחק העונה הערב של הכדורסל הישראלי.

רגע לפני משחק העונה בכדורסל הישראלי, זה שיפגיש בין מכבי תל אביב והפועל ירושלים, מתעסקים בשתי הקבוצות דווקא בזיכרון ובהוקרה, מה שמאפיין את שתי הקבוצות הללו במיוחד. 

שתי הקבוצות איבדו אוהדים לא מעטים בפיגועי טרור, והערב (ראשון), יכבדו שני המועדונים הבכירים של הכדורסל הישראלי, את אלון בקל ז"ל שנרצח בפיגוע ביום שישי האחרון בתל אביב, כשיעלו אל הפרקט כשהם עונדים לזרועם סרטים שחורים וכן ביטלו את טקס הצגת השחקנים החגיגית בהתייעצות עם מנהלת הליגה. בירושלים ציינו כי טקס הוקרה מיוחד לזכרו של בקל, שהיה מאוהדים האדוקים של המועדון האדום מהבירה, יתקיים לאחר השבעה ביחד עם משפחתו. \

בצד המקצועי נראה שמאזן הכוחות בין ירושלים לתל אביב מעולם לא היה כה שווה ומאוזן. אם במשחק הקודם הפועל הגיעה פייבוריטית בעמדת המאמן וגם בכמה עמדות על הפרקט, במשחק שאכן יצאה ממנו מנצחת, הערב שתי הקבוצות מגיעות בכושר משחק מצויין, כששתי אלה חולקות את אותן עמדות המפתח ואותם החסרונות במדוייק.

בעמדת המאמן שעל הקווים, מצד אחד יהיה זה דני פרנקו המצויין. מאמן ישראלי מבטיח וצעיר שכבר הראה לא פעם כי אינו חושש מהמכבים מתל אביב, טקטיקן בחסד ומוטיבטור גדול. מהצד השני, ז'אן טבק הקרואטי הגיע למכבי כשזו כבר הייתה בדרך להתרסקות טוטאלית והצליח לייצב את הקבוצה על אף שכשל איתה בהעפלה אל שלב הטופ 16 ביורוליג. טבק מאמין בכדורסל שמתחיל קודם כל בהגנה ומשחק פשוט בהתקפה, בלי התחכמויות.

איזו שיטה תהיה המנצחת הערב? הטקטיקה המתחכמת או זו האירופאית הקלאסית?

גם בעמדת הפנים האדומים והצהובים חולקים מכנים משותפים, כששתיהן ניסו במהלך הפגרה מאירופה האחרונה להתחזק בשחקן פנים מאסיבי אך כשלו, ושם מקווים כי השחקנים הקיימים יצליחו להביא סוף סוף קבלות העונה, דווקא בשלב המאני-טיים. הערב יחסרו האדומים את שני שחקניה הפנים הבכירים בדמותם של ד'אור פישר שנמצא בארצות הברית בשל מות אביו, וטוני גפני הפצוע. בצד הצהוב תחסר מחזיקת הגביע את בריאן רנדל, שחקן חשוב ששימש תפקיד מפתח בשני צידי הפרקט. מי תצליח לנצח למרות החיסרון? 

שתי הקבוצות יחד בנויות על קליעה מבחוץ ועל יציבות של שחקניה הבולטים. במכבי יהיה זה דווין סמית' שחזר להציג במשחקים האחרונים כושר שיא, ובצד האדום יהיה זה דונטה סמית' שממשיך לסחוף את ירושלים על גבו כבכל עונה. איזה סמית' ייקח את כל הקופה הערב? 

נכון שזה עוד שלב מוקדם בעונה, הרי מדובר בסך הכל במחזור מספר 15 בליגת העל הבכירה, אך נראה שהמשחק הערב מעבר ליוקרה והכבוד, עשוי גם להשליך על זהות המארחת של גמר הפיינל-פור. הערב, 21:05 בהיכל הפיס ארנה שבבירה, משחק העונה של הכדורסל הישראלי.