בנט בישיבת ההסדר בקרית שמונה
בנט בישיבת ההסדר בקרית שמונהדובר הבית היהודי

שמואל (מולי) יסלזון, ראש מטה איגוד ישיבות ההסדר, מברך הבוקר (שני) את שר החינוך ואת מפלגת הבית היהודי בעקבות אישור העלאת תקציבי מוסדות התורה הציוניים.

יסלזון מתאר בשיחה עם ערוץ 7 את המאמצים הפוליטיים להעלאת התקציב למוסדות התורה הציוניים, "במהלך המו"מ הקואליציוני ובבחירות זאת הייתה הפעם הראשונה שכל עולם התורה הציוני הלך ביחד, הישיבות הגבוהות, ישיבות ההסדר, המכינות ואיגוד הכוללים, והוכן מתווה פעולה לחיזוק עולם התורה הציוני".

לדבריו לאחר הפגיעה הקשה בישיבות בתקופת כהונתו של יאיר לפיד כשר האוצר, הצליחו המוסדות, למרות הכל, לגייס את חברי הכנסת המקורבים להם ולהתגבר על הקיצוצים. 

מטרת המאבק הנוכחי היתה למנוע מצב שבו דרישת החרדים להחזיר את מצב תקציבי הישיבות לזה שהיה בשנת 2012 ולהעלות את התקציב הכולל לכמיליארד ש"ח, דווקא תפגע בסופו של דבר בתקציבי הישיבות הציוניות.

המתנגדים העיקריים למהלך היו גורמים בציבור החרדי כפי שמספר יסלזון, "גפני נאבק מאבק עיקש להחזיר את המצב לזה שהיה בשנת 2012. היה שלב שהיה נראה שיותר חשוב לגפני מה שאנחנו לא נקבל מאשר מה שהוא יקבל. אולם בסופו של דבר בעזרת נפתלי בנט וחברי הבית היהודי הצלחנו להביא לעלייה של יותר מ-40% מסכום התקציב שהיה לנו בשנת 2012".