טפירו. אחראי על ההפתעה הערב באשקלון
טפירו. אחראי על ההפתעה הערב באשקלוןצילום: מנהלת הליגה

דרמה גדולה ובסיומה הפתעה גדולה עוד יותר, התרחשה הערב (ראשון) באולמה הביתי של מכבי קריית גת, העולה החדשה אל ליגת הכדורסל הבכירה, באשקלון. 

הדרומיים אירחו את מכבי ראשון לציון למשחק קצוות, כשהמארחת נמצאת בתחתית טבלת ליגת העל שבכדורסל לעומת הכתומים מעיר היין שדבוקים לצמרת הטבלה. לא רק זאת, אלא שקריית גת המארחת עלתה למשחק עם שלושה זרים בלבד וללא רומרו אוסבי. 

במהלך הרבע השלישי היה נראה שהכתומים מראשון בדרך הבטוחה לניצחון כשכבר הובילו בהפרש דו ספרתי, אך אז חזרה הקבוצה המארחת מקריית גת, ואת המשחק סיימה עם ניצחון דרמטי בתוצאה 88:89, והנחילה הפסד חמישי העונה לכתומים שלאור משחקיהם האחרונים נראה כי הם חוזרים למקומם הטבעי.

הפתיחה הייתה שייכת לקריית גת כשרק דריל מונרו המצויין שמר את הכתומים האורחים במשחק. עבירה טכנית שנשרקה לחובת ספסל קריית גת, עזרה לכתומים למזער את הנזק, ולאחר 10 דקות ראשונות של משחק הראה לוח התוצאות 18:19 לזכות המקומיים מהדרום.

קווין פאלמר, שחקן הרכש החדש של ראשון שהגיע מאילת, קלע חמש נקודות רצופות בפתיחת הרבע השני, אבל שחקני קריית גת לא נותרו חייבים כשבעיקר היו אלה פול דלייני ואלאנדו טאקר ששמרו את היתרון אצל המקומיים. השופטים שוב גנבו את ההצגה עם שריקה על עבירה טכנית נוספת במשחק, הפעם לחובת ראשון, במה שעזר לשחקני קריית גת לפתוח פער שצומק עד להפסקת המחצית, בדרך ל-44:51.

אחרי שני רבעים שלמים בהם לא הראה את יכולותיו, וכשקריית גת הובילה ב-5 נקודות הפרש, התעורר שחקנה המצויין של ראשון לציון, שון דאוסון הישראלי המוכשר וסחף את קבוצתו למהפך במשחק. חמש נקודות רצופות שלו הפכו את התוצאה ל-64:59. ויחד עם ניצן חנוכי ברחו הכתומים ליתרון דו ספרתי, 73:63. 

אל הרבע הרביעי והמכריע ירדו הכתומים כשהם ביתרון 7 נקודות, 75:68, ולא היה אפשר לצפות למה שעתיד לקרות במהלך הדקות האחרונות של המשחק. 

הכתומים נרדמו בשמירה כשגם בהתקפה לא הצליחו לנצל את היתרון המזערי שלהם, ושחקני קריית גת ניצלו זאת בכדי להישאר צמודים. דקה לסיום המשחק מפלס הלחץ עלה והחל לתת אותותיו על שחקני שתי הקבוצות. כריס רייט שחזר מפציעה, העלה את ראשל"צ ל-88:86, אבל חברו לקבוצה מארק ליונס איבד כדור במתפרצת וטאקר ניצל זאת בכדי להשוות את התוצאה, 35 שניות לסיום הזמן החוקי.

איבוד כדור נוסף של הכתומים שלא עמדו בלחץ, אפשר לקריית גת לקבל כדור אחרון במשחק, ובמצב של שיוויון 88:88, מי אם לא מאיר טפירו הגדול, שחקן המאני-טיים הוותיק והווינר, ניהל את ההתקפה האחרונה היטב. מסירה גדולה שלו לאלאנדו טאקר שסחט עבירה, העמידה את האחרון על קו העונשין 1.7 שניות לסיום המשחק. טאקר קלע את הזריקה הראשונה מהקו, החטיא בכוונה את השניה במטרה לאסוף את הכדור החוזר ולמעשה קבע את תוצאת המשחק, 88:89 בתום מהפך גדול ודרמטי לזכות קריית גת. 

הדרומיים עם ניצחון חשוב, כזה שמשאיר להם מעט אוויר לנשימה בתחתית טבלת ליגת ווינר סל, כשהם אוספים ניצחון רביעי העונה ב-15 מחזורים. ראשון? אחרי חזרתו של רייט לסגל והחתמת פאלמר, נראה שזו לא תקופה רעה בלבד ואולי מדובר במיצוי היכולות שלהם בדרך חזרה למקומם הטבעי.