מסע כסופים
מסע כסופיםצילום: מרכז קטיף

כ-3,500 תלמידים ותלמידות ממוסדות "בני עקיבא", רשת החינוך ''נעם צביה'' ורשת החינוך "עמית" השתתפו אתמול (שני) ב"מסע כיסופים" בעקבות סיפורי גוש קטיף, חבל הארץ שנגדע לפני כעשור עם יישום תוכנית ההתנתקות.

המסע החל בשעות הצהריים, במהלכו קיבלו התלמידים הסברים בנקודות תצפית שונות ויצאו למסע בן ארבעה קילומטרים בעקבות הסיפורים והכיסופים לגוש קטיף. את המסע חתמו ביישוב שלומית בשעות הערב המוקדמות, במעמד הרב חיים דרוקמן ובהופעתם של ישי ריבו וישי לפידות.

מנכ"ל מרכז קטיף, מוכי בטר, אמר כי "אנו שמחים לראות כי ברבות השנים מסע כיסופים סוחף אחריו אלפי בני נוער ממגוון רחב של בתי ספר בכל רחבי הארץ. בני הנוער עוברים במהלך המסע חוויה בעלת פנים רבות הן במישור החינוכי, המישור הערכי ואף החוויתי אשר מספרת את מורשת ההתיישבות של גוש קטיף ואת כוחות הצמיחה מחדש".

הרב בני נכטיילר ממרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא שייסד את המסע, אמר "חובה עלינו לספר לילדנו את סיפור ההתיישבות, את עוצמת המתיישבים ואת המורשת מהאירועים שקרו".

יו"ר רשת החינוך ''נעם צביה'', הרב שמחה ויסמן, אמר כי "מדובר במסע חינוכי שנועד לחוש את ארץ ישראל, להפנים מהם חיים של שליחות, להתגעגע להתיישבות יהודית ציונית בריאה שביקשה לחיות חיי תורה".

בנות צביה ירושלים - צילום מרכז קטיף
בנות צביה ירושלים - צילום מרכז קטיף