חדר ניתוח
חדר ניתוחצילום: אייסטוק

אב לילד בן שמונה מאופקים טוען כי במהלך ניתוח של בנו בבית החולים אסותא בבאר שבע נטש הרופא המרדים את חדר הניתוח באמצע תהליך ההרדמה.

לדברי האב, לפני מספר ימים הגיע לניתוח אוזניים עם בנו אור בן ה-8, "שאלו אותי אם ארצה להיות נוכח בתהליך ההרדמה, והסכמתי. החל התהליך, הילד המפוחד שוכב על מיטת האלונקה, האסיסטנט מצמיד מסכה על פניו והרופא המרדים שם ידו על הווסת המחדיר חומרים נרקוטיים לבני אור".

"לפתע הוציא הרופא מכשיר סמארטפון והחל להתעסק איתו ארוכות כשהוא שקוע בו ולא מסתכל ולו לרגע על צגי מכונת ההרדמה ורק ידו הימנית מתנענעת שמאלה וימינה ומחדירה חומרי הרדמה לבני", מספר האב.

עוד ציין כי "לאחר כדקה וחצי של התעסקות בסמארטפון הרגשתי כאבא שמשהו לא תקין קורה פה ואף מסכן את חיי בני. הערתי בנימוס אך בתקיפות לרופא המרדים - 'אתה מוכן בבקשה להתרכז בהרדמה ולהפסיק להתעסק בפלאפון?', הביט הרופא עלי בכעס ואמר 'אתה רוצה להגיד לי שאני לא יודע לעבוד?' אמרתי לו 'אני רק אבא ולא נראה לי המצב שאתה מתעסק בפלאפון באמצע ההרדמה ולא מתרכז בצגי המכונה'".

לדבריו הרופא השיב לו בכעס "מה, מה, מה", האב המודאג העיר לו בשנית "לגמרי לא נראה לי תקין מה שאתה עושה". ברגע זה הרופא כעס, תלש את המסכה מפניו של בנו ואמר "אני לא רוצה להמשיך בהרדמה".

בשלב זה התנצל האב, "ד"ר אני מתנצל אם פגעתי בך בבקשה אל תעזוב באמצע הפרוצדורה הרפואית כי הילד קיבל חומרים נרקוטיים".

הרופא טען, "זה לא עניין של התנצלות, אני חייב להגן על עצמי כי אם יקרה משהו לילד בניתוח אתה תאשים אותי ותתבע אותי בגלל שהתעסקתי בפלאפון במהלך ההרדמה". לאחר דברים אלו האב טוען כי הרופא נטש את חדר הניתוח כשהוא אומר "תיקח רופא אחר".

האב מציין כי הצוות המסייע כולל הרופא המנתח היו המומים, "אני מזועזע ולא מאמין לפשר התנהגותו המבישה וחסרת האחריות של הרופא הנוטש כשבני מוטל על האלונקה עם חומרים נרקוטיים בגופו וללא השגחה וכל זה בגלל שהערתי לו על שימוש בפלאפון בזמן ההרדמה. מה היה קורה אם הילד היה ניקלע למצוקה נשימתית ואין רופא מרדים בחדר?".

לאחר דקות ארוכות הגיע רופא מרדים אחר אשר השלים את ההרדמה. האב סיפר כי כשיצא מחדר הניתוח ציינו בפניו הרופאים כי הרופא המרדים עושה זאת כל הזמן ואף אחד לא מעיר לו ואף שיבחו אותו על התנהגותו. האב מטיח ביקורת קשה על התנהלות בית החולים אסותא ומבקש לבצע בדיקה מקיפה על התנהגותו של הרופא.

תגובת בית החולים: אסותא רואה בחומרה את התנהלות הרופא המרדים, ובשלב זה ועד להחלטה נוספת, המרדים הושעה מהמשך עבודתו באסותא.

לגופו של המקרה, אסותא מאפשרת להורים ללוות את ילדיהם לתוך חדר הניתוח עד להשלמת תהליך ההרדמה. במקרה זה, עם תחילת הטיפול הפרה-הרדמתי התפתח ויכוח בין המרדים לאב על רקע התעסקות בטלפון נייד של המרדים. הויכוח ערער את האמון המתחייב בין מטפל למטופל ובנסיבות אלה, המרדים החליט, כי אינו יכול להרדים את הילד, ולפיכך הפסיק את ההליך ויצא מהחדר.

טרם יציאתו של המרדים מהחדר, האח האחראי קרא למרדים מחליף אשר הגיע בתוך כדקה מרגע יציאתו של המרדים מהחדר. יובהר, כי עד אשר הגיע המרדים המחליף, הילד היה ער לחלוטין ותחת השגחה רפואית מלאה של המנתח, האחות ועוזר המרדים. יודגש, כי בשום שלב לא נשקפה סכנה לבריאותו. ההרדמה והניתוח בהמשך בוצעו בהתאם למתוכנן ובמהלך תקין.  

המידע הראשוני הגיע לערוץ 7 באמצעות "המייל האדום"