שכחו. הגיע זמן לתקן. הרב אמסלם
שכחו. הגיע זמן לתקן. הרב אמסלםפלאש 90

היום, ברור יותר מתמיד שהציבור החרדי זקוק למנהיגות ספרדית - נטולת קיצוניות, שפויה ומתונה, והפועלת לטובת השכלתם של ילדי ונערי ישראל, על-מנת להעמידם כשווים בני שווים, עם יכולת אמתית להתמודד עם אתגרי הזמן והשעה שהחברה מעמידה. 

אותו גפני הליטאי שנלחם היום לבטל את לימודי הליבה, הוא אותו גפני שצעק השבוע על נערי האוצר שהנשים החרדיות מופלות לרעה בתעסוקתן.

אותו דרעי ספרדי-ליטאי שנשרך אחריו (ש"ס הייתה מראשיתה ועודנה מפלגת לוויין לליטאים) - באמצעות ח"כ מרגי, הוא אותו דרעי שהבטיח להילחם בעוני אבל עושה הכל כדי להנציח אותו. 

מחזה סוראליסטי של ממש. 

כשאני דיברתי לפני שנים רבות על כך שצריך לעודד השכלה גבוהה ולימודי ליבה בציבור החרדי - כמובן בתיאום ובפיקוח, תקפו אותי, השמיצו אותי, שיסו בי חיות טרף, הפכו אותי לאסקופה נדרסת, ולמחלל שם שמים הגדול ביותר שעוד לא נראה כדוגמתו.

בינתיים, הזמן חלף, והיום כבר כולם יודעים עד כמה צדקתי, כמה מתוך אהבת ישראל דיברתי. אם לא היו מפריעים לי אז - איש לא היה מדבר על "החרדים-ההתפרקות" - היום, להיפך, היו מדברים על "החרדים-ההתעצמות". כל שביקשתי היה להעצים את כבודם של עמלי התורה האמיתיים ולסייע למי שמתקשים לשבת ללמוד כל היום - להיות כשירים לפרנס עצמם בכבוד, תוך שמירה על אורחות חייהם באופן מלא. אבל חבורת פוליטיקאים ותעמולנים סירסו ועיוותו את דבריי, וכך הפכו אותי, אני שכל חיי לא משתי מאהלה של תורה, לאויב לומדי התורה והציבור החרדי בישראל. ולדאבוני, כן, הם הצליחו לתעתע בעם. אבל הצלחתם זו - היא זמנית, כי האמת - לעולם עומדת.

אך למרות הכל, הדברים אותם השמעתי, למענם נלחמתי ועליהם שילמתי מחיר אישי כבד, הם אמת לאמיתה. וככאלה, הזמן עשה את שלו והם הכו שורשים גם בחברה החרדית ממנה אני בא. לראיה, המוסדות להשכלה גבוהה בציבור החרדי משגשגים, שוק העבודה הולך ונפתח בפני הציבור החרדי  - כפי שלא היה מעולם, והמפלגות החרדיות עצמם עושות שימוש בכלים הציוניים שהם כה מתעבים - על מנת לטפל בליקויי החברה החרדית שלצערי זוכים להד נרחב בימים אלה.

בכוונתי להמשיך ולהילחם למען הערכים בהם אני מאמין, כי זה צו השעה. איני חושש ממה יאמרו ומה יגידו. אני מאמין בצדקת דרכי, האמת בוערת בי, ואת המהפכה הזו שהייתה לי הזכות להתחיל, אסור להפסיק, והיא לא תפסק!

אבל עד שתהיה לי הזכות להיות שם חזרה כדי להילחם על הערכים האלה - מתוך השקפה ספרדית אותנטית צרופה, אני קורא לרה"מ נתניהו ולשר החינוך בנט, אנא, שמרו אתם על האינטרסים האמיתיים של ילדי ישראל, ואל תאפשרו לחבורת הקיצוניים הזו לפגוע בהם. בעצם, לפגוע בנו. בכולנו.