חיפה מול הפועל ת"א בסיבוב הקודם
חיפה מול הפועל ת"א בסיבוב הקודםצילום: מיכה קיזנר, מכבי חיפה

המחזור ה-14 בליגת העל בכדורסל יושלם הערב (שלישי) בארבעה משחקים, שחלקם יהוו לפחות עבור אחת הקבוצות, סיכוי להתברג אל מקומות 3 ו-4 במרומי הטבלה.

מכבי חיפה, הממוקמת במקום החמישי תתארח אצל הפועל ת"א ושום דבר חוץ מניצחון לא בה בחשבון מבחינתה.

המאמן רמי הדר אמר לקראת המשחק, "אנחנו מגיעים למשחק חוץ קשה מול קבוצה טובה. נצטרך להגיע לרמת ביצוע ודיוק מקסימליות על מנת לחזור עם ניצחון"

הזר של הקבוצה רנה רוז'ו הוסיף, " נשחק באחד מהאולמות הכי קשים בישראל וזה מבחן מצוין לקבוצה שלנו. עבדנו מאוד קשה כל השבוע ואנחנו מוכנים למלחמה מול הפועל תל אביב".

חיפה נמצאת במגמה חיובית יחסית. היא משפרת את אחוזי הקליעה, ונהנית מיכולת טובה של רנה רוז'ו שמעמיד ממוצעים של 14.2 נקודות ו-6.6 ריבאונדים.

הקבוצה היא גם זו שסופגת הכי פחות נקודות בליגה - 72.4 בממוצע למשחק וגם מובילה את הליגה בחטיפות עם 11.6 כאלו בכל משחק.

הפועל ת"א ניצחה בשבוע שעבר את נהריה, ותהיה מעוניינת להמשיך את המומנטום – כשבשתי הקבוצות המלחמה תהיה על ההגנה הטובה יותר.

במשחק נוסף תארח הפועל אילת את עירוני נהריה. עד היום נפגשו הקבוצות לפחות 8 פעמים במסגרת הליגה, ותמיד הפסידה הקבוצה המארחת

אילת לא ממש תרצה להשלים עם הסטטיסטיקה, ועם הזר החדש דיאנדרה קיין (26, 1.96 מ'), תנסה לעלות מחדש על מסלול הנצחונות.

נהריה, אם תנצח, יכולה להתקדם למקום גבוה יותר. הקבוצה נמצאת בתקופה לא טובה מבחינתה, אבל הערב הכל יכול להשתנות.

בני הרצליה תארח את נס ציונה, כשניצחון יעניק לה את המקום השלישי, ומומנטום לקראת המשחק הבא בגביע המדינה.

המאזן של המפגשים בין שתי הקבוצות נוטה בבירור לטובת נס ציונה, אבל בהרצליה רואים רק ניצחון. שם המשחק מבחינת המארחים הוא הגנה, והצלחה משמעותית בה יכולה להביא גם ניצחון.

מכבי אשדוד-באר טוביה יכולה גם היא לשפר מיקום במשחק מול הפועל חולון. האשדודים נמצאים בתקופה טובה מאוד, ויכולים לקוות שהחולונים שלא ניצחו העונה בחוץ ימשיכו בקצב הזה גם הערב.

עם זאת מרבית הלחץ הוא על הפועל חולון משום שהקבוצה נמצאת מתחת לקו האדום, עם 16 נקודות בלבד והפסד נוסף יעמיק את הבעיות שלה בתחתית.