צה"ל ערוך. יעלון
צה"ל ערוך. יעלוןצילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אישר את לצרף מתחם בן 40 דונם לשטח המועצה האזורית גוש עציון.

מדובר במתחם הכנסייתי "בית ברכה" (בית אל־ברקה) שנרכש על ידי המיליונר האמריקני ארווין מוסקוביץ ורעייתו, בתיווכו של אריה קינג, חבר מועצת העיר ירושלים ואיש הקרן לאדמות ישראל.

על פי הדיווח של חיים לוינסון בעיתון ''הארץ'', משמעות האישור שנתן יעלון היא הפיכה רשמית של המקום להתנחלות שתרחיב את גוש עציון לכיוון דרום.

מתחם "בית ברכה" כולל שמונה מבנים שממוקמים במיקום אסטרטגי על כביש 60 בין ירושלים לחברון, סמוך למחנה הפליטים אל־ערוב. המתחם שנקרא במקור "בית אל ברקה" נבנה בשלהי שנות ה-40 ושימש כבית חולים לחולי שחפת וכאכסנייה לצליינים, עד שהכנסייה הפסרבטריאנית שהחזיקה בו נקלעה לקשיים כלכליים ונאלצה למכרו.

על פי הדיווח, אנשיו של היהודי הנדיב מפלורידה ארווין מוסקוביץ בישראל החלו לאבטח את המקום כבר לפני כשנה ואף ביצעו עבודות שיפוצים במתחם.

כאמור, שר הביטחון יעלון אישר לצרף את המתחם לשטח השיפוט של המועצה האזורית גוש עציון וכבר עתה ניתן לאכלסו, מכיוון שהמבנים בנויים זה שנים רבות ולא נדרש עבורם היתר בנייה.

ראש המועצה דוידי פרל התייחס בעמוד הפייסבוק שלו להחלטת השר והגיב בארבע מילים: "ברוך המציב גבול אלמנה".

מהיחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים נמסר: "צירוף מתחם בית אל־ברקה לשטח השיפוט של גוש עציון נבחן בהתאם לקריטריונים שנקבעו על ידי הגורמים המקצועיים, אושר על ידי הדרג המדיני ובוצע בהתאם לדין".