לבנות לעצמך מסגרות
לבנות לעצמך מסגרותצילום: פנימה

שוב היא מגיעה, המחשבה הזאת, והיא לופתת אחיזתה בך בחרדת מה. האם? האם הפעם אתבשר שהריתי ואצא לחרות?
לפעמים המחשבות חזקות יותר מאיתנו, והן יכולות לצוף ולעלות כרצונן. הן עלולות לשאוב אותנו אל תוכן, לנהל את שגרת יומנו ולהפריע לנו בשטף החיים הנינוח. הטלטלה שמייצרת התקווה הגדולה להיריון שנקלט, מול הפחד הגדול להתאכזב חלילה מתשובה שלילית, יכולה להפוך את ימי הציפייה לימים שאינם קלים כלל. התנודה החזקה של הטלטלה הזאת הפוכה מחיים של רגיעה, מחיים של נחת.

והימים האלה של הציפייה לתשובה לשאלה "האם אני בהיריון?" אינם מעטים. כל יום בפני עצמו הוא לעתים יום ש"צריך לעבור" בצורה הטובה ביותר, עם הכי הרבה שמחה והכי פחות מתח. כל יום כזה הוא אתגר בפני עצמו.

אנחנו זכינו לבכורנו לאחר יותר משמונה שנים. כדי לעבור את הימים האלה בנחת יחסית, היינו עושים דברים שונים. אשתף כאן בטיפים וברעיונות בלבד, שעל בסיסם תוכלי ליצור לעצמך את מה שיעזור לך לעבור את ימי הציפייה בצורה הטובה ביותר. 

כדי לבנות לעצמך את מסגרות ימי הציפייה כך שיכילו מקסימום שמחה, כמה שפחות מתח וכמה שיותר נחת בעולם המחשבה ובעולם המעשה, יוצרים בעולם המחשבה מושג שנקרא התניה. התניה בין שתי מחשבות. ברגע שעולה במחשבתך השאלה "האם???" את מקשרת אליה מחשבה אחרת שהכנת מראש. כך, בתוך חלקיק שנייה, מתרחשת בתוכך תנועה של החלפת המחשבות. במקום להישאר עם המחשבה של "האם יש היריון?" את מיד עוברת למחשבה המקושרת, בנושא שהכנת לעצמך מראש.

ואיזו מחשבה את מקשרת? כאן אנחנו מגיעים לכמה רעיונות. תוכלי לבחור את המתאים לך ביותר או ליצור לעצמך, כאמור, את שלך.

המתנה היומית
תוכלי לקנות לעצמך מתנות קטנות כמספר ימי הציפייה - למשל: בושם, בגד לעצמך, בגד לתינוק הבכור שלך וכדומה - ולפתוח בכל יום אחת מהן. בכל פעם שהמחשבה "האם הפעם יש היריון?" עולה ומציפה אותך, את מיד עוברת לחשוב על המתנה של אותו יום: כיצד תשתמשי בה? איפה תקני אותה במחיר נוח? וכן הלאה.

מתכונים ובישול
תוכלי להכין מראש תפריט שמעניין אותך לפי הימים, למשל: ביום הראשון לזניה, ביום השני סושי וכן הלאה. כשעולה השאלה "האם יש היריון?" את גוררת את המחשבה לתפריט המיועד של אותו היום. למשל, את מעלה שאלות כמו: כיצד למצוא מוצרים טובים יותר? איך נשדרג את הבישול ואת צורת ההגשה? וכן הלאה.

עיצוב הבית
אפשר להכין רשימה של מקומות שאת מעוניינת לטפח בבית. לכל יום הכיני פינה משל עצמו, שאותה תטפחי ביום זה. מספר הימים הוא כמספר ימי הציפייה. כשעולה השאלה ומנקרת: "האם יש היריון?" את מיד עוברת לחשוב על הפינה שאת מטפחת באותו היום. 

לימוד רגיל או לימוד תורה
תוכלי לבחור נושא שמתחלק לכמה נושאים, כמספר ימי הציפייה. למשל, בתחום לימוד התורה אפשר ללמוד על הלידות של שנים עשר השבטים. אפשר ללמוד נושא כמו רפלקסולוגיה או כל נושא אחר שמעניין אותך ולחלק אותו למספר ימי הציפייה. אפשר ללמוד שניכם ביחד. ברגע שעולה המחשבה: "האם יש היריון?" את עוברת לחשוב על מה שמעניין אותך ומעסיק אותך בקשר ללימוד שהכנת לאותו היום.

ציור, תפירה או מלאכת יד
תוכלי ליצור בכל יום משהו, ולחלק את היצירה לפי מספר ימי הציפייה. כאשר עולה המחשבה: "האם יש היריון?" את עוברת לחשוב על הציור או מלאכת היד שהכנת לעצמך לאותו יום, ועל הדברים שקשורים בה. יציקת התוכן אל תוך הימים הללו, והפיכתם מסתם עוד יום ליום בעל עניין והתחברות, משנה את צבעם ואת תחושתם. הניתוב של המחשבות נעשה קל יותר כאשר מכינים מראש מסגרות שמכילות את הימים ונותנות להם טעם. בברכת הצלחה, שמחה והיריון בריא וקרב לבוא.

פורסם בפנימה

לרכישת מנוי