ראש המוסד החדש עם ראש הממשלה וקודמו בתפקיד
ראש המוסד החדש עם ראש הממשלה וקודמו בתפקידצילום: לע"מ

ראש המוסד החדש יוסי כהן נכנס היום (רביעי) לתפקידו בטקס חגיגי ורשמי שהתקיים במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש המוסד היוצא תמיר פרדו, ראשי האגפים ולוחמי ועובדי הארגון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "במלאכת הביטחון אין הפוגה. ישראל היא המדינה המאותגרת ביותר עלי אדמות, מבצר של דמוקרטיה ששוכן בלב אזור זרוע סכנות. הצו הראשון להבטחת קיומו של יצור חי, של כל אורגניזם חי, זה זיהוי הסכנות בזמן והדיפתן בזמן".

הוא פנה לראש המוסד היוצא ואמר לו, "אני גאה במבצעים הרבים שהובלתם. אני, כשבאתי לאשר אותם, לא תמיד אישרתי את כולם, את רובם המכריע אישרתי. ואם לא, זה לא היה רק משום שיקול הסכנה, אלא שאלת הערכיות מול הסיכון, אבל אני אישרתי אותם מתוך אמונה עמוקה ביכולת המבצעית שלכם".

נתניהו אמר ליוסי כהן, "אני משוכנע שאתה יכול להצעיד קדימה את המוסד, להגביה עוד יותר את העשייה ואת איכות הפעולה".

ראש המוסד היוצא תמיר פרדו פנה גם הוא לכהן ואמר, "יוסי, כפי שאמרתי, התקרה שלי היא הרצפה שלך. גם אתה התחלת כמוני, ברצפת הייצור, והמשכת עד תפקיד סגן ראש המוסד וראש מנהלת המבצעים. יותר מכך שמשת במשך שנתיים וחצי כראש המל"ל. יש לך את כל הנדרש לקחת את המוסד למחוזות חדשים".

כהן עצמו סיכם ושם דווקא את עובדי המוסד במרכז. "ההצלחה של כל מבצע, ללא יוצא מהכלל, תלויה בשיתוף פעולה הדוק בין כל הגורמים במוסד. כל אחד ואחת ממלאים תפקיד קריטי, ותורמים את חלקם להיווצרות השלם. תפיסת הפיקוד שלי מייחסת חשיבות לעובדי הארגון כולם - באשר הם, ובכל תפקיד. רק יחד נגיע להישגים, נעצים את פעילותו של המוסד ונוביל אותו לפסגות חדשות", אמר ראש המוסד החדש.