גוטמן. שב למקום בו הכל התחיל
גוטמן. שב למקום בו הכל התחילצילום: פלאש 90

מנבחרת ישראל אל הפועל ת"א. אלי גוטמן, מאמנה היוצא של נבחרת ישראל בכדורגל, סיכם בהפועל תל אביב לשלוש שנים וחצי, וחוזר לאמן את הקבוצה האדומה לאחר שנתיים. הודעה רשמית של המועדון האדום טרם יצאה, אך למעשה חזרתו של גוטמן לקבוצה איתה הגיע לשיאים גדולים ובזכותה הגיע למשרה היוקרתית של מאמן נבחרת ישראל בכדורגל, כבר נסגרה סופית.

המשא ומתן בין המאמן לקבוצה ארך חודשים ארוכים, כשהמועדון האדום רצה להחתים את המאמן המוערך עוד בטרם סיים את  חוזהו בנבחרת ישראל, בתחילת העונה הנוכחית, לאחר פיטוריו של ססאר מנדיונדו הספרדי בתום שני משחקים בלבד בליגת העל הבכירה.

גוטמן שכבר ידע כי המשך דרכו באימון הנבחרת הישראלית יסתיים בקרוב, הודיע לקבוצה מתל אביב כי הוא מעוניין למצות אופציות אחרות מאירופה בטרם ישיב להצעה, ובהפועל תל אביב החליטו למנות את וואליד באדיר, עוזר המאמן בהפועל למאמנם הזמני עד שגוטמן ישיב בחיוב להצעה.

חודשיים כמעט אחרי פיטוריו של מנדיונדו הספרדי הבינו בהפועל כי גוטמן לא מעוניין לחזור לאימון הקבוצה האדומה של העיר תל אביב, כשזה קיווה ככל הנראה לחתום דווקא אצל היריבה הצהובה העירונית המרה, מכבי.

בצר להם פנו הפועל והחתימו את גיא לוי, שבינתיים הפסיק גם לא להרשים וגם להתעמת עם ראשי הקבוצה והאוהדים. התוצאות שמשיגים שחקניו על כר הדשא רק ביססו את הידוע מראש, כך הפועל תל אביב לא תצליח לשרוד בליגת העל הבכירה העונה.

האדומים מחלו על כבודם ושוב פנו לגוטמן. לאחר שלמאמן הנבחרת במילואים נודע כי הצהובים מתל אביב החתימו את מאמנה ההולנדי של ויטסה ארנהיים, השיב זה לבעלים אמיר כבירי כשהודיע כי הוא מסכים לשמוע על ההצעה לחזור לאימון האדומים מתל אביב. 

כעת השאלה היחידה סביב מינויו של גוטמן היא האם ימנה מאמן תחתיו וישמש כסמכות המקצועית והבלעדית בקבוצה האדומה כשישמש כמנג'ר של הקבוצה, או שגיא לוי יסכים לשמש כמאמן על הקווים ולקבל מרות מגוטמן. הסיכויים לכך אפסיים.

בהפועל מחכים לחתימה סופית על החוזה של המאמן שיגיע לשלוש שנים וחצי, וזה עשוי כבר במהלך הימים הקרובים לשוב למתחם וולפסון, המקום האחרון בליגה הבכירה ששימש לו כבית והביא אותו להצלחה רבה. 

בינתיים, האדומים מתחזקים גם בשחקני רכש כשמלבד גיא אסולין ולוטם זינו, היום חתם בקבוצה גם חלוצה המוכשר והצעיר של מכבי חיפה, אלון תורג'מן. בנוסף לתורג'מן מי שיגיע גם הוא מחיפה הוא אביחי ידין שקיבל הודעת שחרור מהקבוצה הירוקה מהכרמל ומגיע בהשאלה לתל אביב עם אופציה לרכישה בסיומה של העונה. 

האם גוטמן יחד עם שחקני הרכש החדשים יצליחו להוציא את הספינה הטובעת של תל אביב האדומה אל מחוץ לבוץ?