ליונס, הוביל את קלעי ראשלצ הערב
ליונס, הוביל את קלעי ראשלצ הערבצילום: דוברות מכבי ראשל"צ

כנראה ששלושת שבועות הפגרה שקיבלה מכבי ראשון לציון ממפעל היורופ קאפ, המפעל השלישי בחשיבותו בכדורסל האירופי, זה מה שהיה חסר לכתומים בכדי לשוב אל התלם ולנצח בזירה האירופית. 

הפגרה הארוכה, הסגל המלא והכשיר ותחושת הביטחון והדחיפה על ידי עשרות אוהדיהם, החזירו את הכתומים לעניינים עם ניצחון גדול על וילרבאן הצרפתית, אימפריה במושגים של הליגה בצרפת, בתוצאה 71:82. 

השחקנים של שרון דרוקר הגיעו למשחק הערב מול הצרפתים באולמם הביתי שב'בית מכבי' לאחר הפסד במחזור הפתיחה של השלב השני ביורופקאפ לנובו מסטו הסלובנית ושני הפסדים רצופים בליגת העל הישראלית, והחשש היה כי זהו תחילתו של כדור שלג שיהיה קשה לעצור בהמשך. 

למעשה, שחקני ראשון עלו כה חדים ותכליתיים אל המשחק כשכבר ברבע הראשון פתחו פער גדול שהלך ותפח ככל שהתקרבו אל הפסקת המחצית. במחצית השניה הרשו לעצמם השחקנים מישראל לשחרר מעט את העניבה, ואפשרו לצרפתים רק לצמצם נזקים בדרך להפסד כואב בתוצאה 71:82.

הכתומים פתחו את המשחק בסערה ומהרגע הראשון צלפו ורצו קדימה. יחד עם משחק הגנה מצויין שתיסכל את הצרפתים, הסתיים הרבע הראשון ביתרון בן 16 נקודות, כשהצרפתים קלעו רק 13 לעומת 29 של הכתומים בסיום הרבע הראשון. 

שחקני ראשון לא הרפו גם במהלך הרבע השני כששוב הציגו משחק אדיר בהגנה שהעמיד את הצרפתים על 11 נקודות בלבד במהלך הרבע השני כולו, ולמחצית ירדו השתיים ביתרון כתום 24:46. יתרון שלמעשה ממנו הצרפתים לא חזרו עוד עד לסיום המשחק. 

גם ברבע השלישי לא הצליחה הקבוצה הצרפתית להתעלות על עצמה ולהרים את הרמה הנמוכה שכל כך לא אופיינית לה, וראשון התקרבה כבר אל עבר ה-30 ההפרש, עד שהצרפתים התעוררו מעט וצימקו את התוצאה ל-44:64 .

לרגע אחד במהלך הרבע הרביעי והמכריע, היה נראה שראשון עוד עשויה לאבד את המשחק הערב כשהצרפתים החליטו בכל זאת לתת פוש אחרון ולנסות להישאר בתמונת המשחק, אך השחקנים הכתומים הצליחו להתעורר בזמן ולנצח את המשחק, ובסיום 71:82 שאינו מעיד כלל על מה שהתרחש במשחק ועל פערי הרמות הגבוהים בין השתים הערב בבית מכבי.

קלעו לראשון לציון: מארק ליונס 23 (8 אסיסטים), דריל מונרו 16, שון דאוסון 15, כריס רייט 11 (8 ריבאונדים), טוני יאנגר 9, אבי בן שימול 8.