איתמר בן גביר
איתמר בן גבירצילום: הדס פרוש, פלאש 90

עו"ד איתמר בן גביר פנה הערב למנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר ודרש את התנצלותו וכן פיצוי על סך של מאה אלף שקלים בגין דברים שכתב פילבר בפוסט בפייסבוק.

בפוסט המדובר כתב פילבר נגד נועם פדרמן ובן גביר עצמו . בין היתר נכתב בו, "לפני יותר מעשור החל ה"מנטור" נועם פדרמן ל"חנך" צעירים מתלהבים איך "לנצח" את השב"כ, כתב תדריך, הדפיס , הפיץ ולא שכח לרוץ להתראיין ולהתפאר לתקשורת. אט אט החל גם המתלמד שלו איתמר בן גביר להחליף אותו במופעי הראווה התקשורתיים וההתגרות בשלטון".

"שניהם היו חזקים בדיבורים", כתב פילבר, "והלהיבו צעירים ובני נוער חסרי מוח, לפרובוקציות. לא בטוח שהריטואל הזה ימשך, אך עבור חמישה צעירים ומשפחותיהם זה כבר מאוחר מידי. כמו בחמאס שם המסיתים הראשיים טורחים להשאר במקום בטוח מאחור, ולשלוח את הצעירים המוסתים למות בחזית".

הוא הוסיף כי "אילו יכלו הוריו של בן אוליאל וחבריו להחזיר את הגלגל היו ודאי מעדיפים שבנם וחבריו יטולטלו כבר בשלב ציורי גרפיטי, ישבו כמה חודשים בכלא ילמדו את הלקח ויחזרו למשפחתם...אם יש טיפת יושר באנשים אלו , הם צריכים ללכת להוריהם של אותם  נערים ולבקש את סליחתם".

בן גביר טוען במכתב ששלח לפילבר "בדבריך אתה משווה אותי לארגון הרצחני החמאס, טוען  שעמדתי מאחור בעת ששלחתי את  עצורי פרשת דומא כגון עמירם בן אוליאל לעשות את המעשים המיוחסים להם,  ולא נחה דעתך, עד אשר אתה מרהיב עוז ומוסיף כי בין יתר מעשיי, לשלוח הצעירים המוסתים למות בחזית".

בן גביר מדגיש במכתב, "מעולם לא פעלתי כמו החמאס, ודאי שלא שלחתי את עצורי דומא לבצע את המעשים המיוחסים להם (שאגב הם מכחישים אותם). מעולם לא שוחחתי  ודירבנתי את עמירם בן אוליאל (או כל אחד מהצעירים שעצורים כרגע בידי השב"כ או כל איש אחר) לבצע מעשי רצח או שריפת מסגדים ואו את כל ההצתות המיוחסות להם, קל וחומר שלא "למות בחזית", ואני אומר את הדברים שוב, תוך הדגשה כי מרשיי באותה פרשה, כמו גם העצורים האחרים מכחישים את המיוחס להם, אולם אין זה ממין עניינו של מכתב זה".

לדבריו, "אני מבין שהמלצותיי לצעירים הללו שישתקו בחקירות השב"כ היא היא ששמה אותי כסדין אדום בעיניך, אבל מעבר לעובדה שהמלצה זאת מרגיזה עד מאוד דווקא  את מי שמבקש לפגוע בזכויות אדם ולא מבין דמוקרטיה מה היא, הרי שאין לך כל זכות ורשות להכפיש אותי, לבזות אותי ולשפוך את דמי להשוות אותי לחמאס לטעון שאני שלחתי את הצעירים לרצוח בדומא או לשרוף מסגדים בעוד אני עומד מאחור, ואף 'לשלוח אותי' לבקש סליחה מהוריו של עמירם בן אוליאל או נערים אחרים  שנעצרו".

בן גביר דורש מפילבר פיצוי בסך 100 אלף שקלים בגין לשון הרע וכן התנצלות בפוסט דומה שיפורסם בעתיד.