המעצר בירושלים
המעצר בירושליםצילום: צבי מונוסוב

אלימות שוטרים קשה הופעלה אמש (רביעי) נגד אזרחים בשכונת גבעת שאול בירושלים, כך טוענים הבוקר בארגון 'חוננו'.

בארגון טוענים כי האירוע החל כאשר בלשי משטרה הגיעו באופן שגוי לפנימיות של אחת הישיבות בשכונה כדי לבדוק נוכחות של נער 'עצור בית' ששהה בתקופה האחרונה במקום, אך בימים האחרונים ביטל בית המשפט את מעצר הבית שלו והוא עזב את הישיבה.

התלמידים ניסו להסביר לשוטרים כי מעצר הבית של הנער בוטל, אך הם התעקשו להיכנס לפנימייה ללא צו וללא שהציגו תעודות שוטרים. במקום התפתחה מהומה ונוצרה מחוץ לישיבה התקהלות של סקרנים אשר חסמו לזמן קצר את רכבי המשטרה.

במהלך המהומה שנוצרה ברחוב נעצרו שלושה נערים קטינים בחשד להפרעה לשוטר ותקיפת שוטר. לטענת אחד מהם, הוא הוכה קשות בידי השוטרים ונפצע.

בארגון מדווחים כי בנוסף למעצר הנערים, המשטרה ביצעה ברחוב סמוך מעצר אלים במיוחד של אדם מבוגר אשר לדבריו סבר כי מתרחש במקום פיגוע ורץ למקום. עו"ד רחביה פילץ נפגש בתחנת המשטרה עם העצור, תושב ירושלים כבן 50, אשר סיפר לו כי ערך עם רעייתו קניות בחנות סמוכה.

לדבריו, הוא הבחין בשוטרים ובלשי משטרה רצים ברחוב וסבר שמתרחש פיגוע. בשל היותו נושא נשק אישי ברשיון, עזב את הקניות בידי אשתו ורץ בעקבותיהם, אולם לדבריו השוטרים הדפו אותו באלימות מהמקום, ככל הנראה משסברו כי בא להפריע להם. לדבריו, כאשר ביקש מבלש משטרה שהיכה אותו את פרטיו, הוא החליט לעצור אותו והיכה אותו יחד עם שוטרים אחרים בכל חלקי גופו בצורה קשה.

הארבעה נלקחו לתחנת משטרת מוריה בירושלים ושהו במעצר הלילה, והמשטרה הודיע כי ככל הנראה הם יובאו הבוקר לדיון.

עורך הדין טוען כי כשהגיע לתחנת המשטרה הבחין בארבעת העצורים ישובים על הרצפה בצורה משפילה ובלתי חוקית.

"העצורים, כולל העצור המבוגר, הושבו בידי השוטרים על רצפת תחנת המשטרה ולא על כיסאות, כשידיהם אזוקות מאחורי הגב ופניהם אל הקיר, כביכול מדובר במחבלים", ציין עו"ד פילץ. "מדובר בנוהל שאינו חוקי, משפיל וחמור".