ההפגנה בכיכר השבת
ההפגנה בכיכר השבתצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

מאות מבני 'העדה החרדית' הפגינו בצהריים (חמישי) באזור כיכר השבת בירושלים במחאה על נתיחת גופת התינוק שנפטר הבוקר לאחר שטולטל על פי החשד על ידי המטפלת שלו.

הכבישים המובילים לכיכר השבת בירושלים חסומים לתנועה. המפגינים הבעירו פחים, יידו אבנים וחפצים לעבר השוטרים שהדפו אותם תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. עשרה מפגינים נעצרו.

ההפגנות החלו לאחר שבית משפט השלום בירושלים אישר את בקשת הפרקליטות לנתח את גופת הפעוט משה מזרחי, נכדו בן הארבעה חודשים של ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול.

כאמור, במהלך ההפגנה חסמו המפגינים את הצירים המובילים לכיכר השבת וחלקם ידו אבנים לעבר כוחות הביטחון ששהו במקום. שלושה נעצרו בחשד להפרות סדר. בשעה 17:00 צפוי בית המשפט העליון לדון בבקשה לבטל אישור הנתיחה.

התינוק בן הארבעה חודשים פונה לפני עשרה ימים לבית החולים בעקבות פגיעת ראש קשה, ולאחר שהמידע הועבר מבית החולים לרשויות עלה החשד כי התינוק טולטל על ידי המטפלת שטיפלה בו.

בראיון לערוץ 7, אמר עו"ד משה אלמליח, כי הדרישה לנתח את הפעוט פוגעת ברגשות המשפחה, "כל הדרישה הזאת של ניתוחי מתים, חייבים לשנות אותה. הרי במקרה הזה אין חשד שיש איזה עבריין שמסתובב ברחובות חופשי, הרי גם החשדות של המשטרה מצומצמים מאוד ואם יש חשד הכול כבר נחקר. התיק הזה ממילא ייגנז, אז מדוע לא מתחשבים כאן בכבוד האדם וחירותו?''.