מתוך התחקיר ב"עובדה"

ראש השב"כ לשעבר, ח"כ אבי דיכטר, מתכוון לפנות ליועץ המשפטי לממשלה ולקדם פתיחת חקירה פלילית לאור הממצאים ששודרו אמש בתחקיר ב"עובדה" וחומרים נוספים אליהם נחשף.

"בשבוע האחרון נחשפתי לחומרים קשים מאוד על פעילות חשאית של מספר ארגונים כמו תעאיוש, בצלם, שוברים שתיקה וארגונים נוספים המתיימרים להיות ארגוני זכויות אדם. רק חלקם שודרו אמש בתחקיר של תוכנית 'עובדה' וזהו רק קצה הקרחון. מדובר בפעילות פלילית שחייבת להיחקר על ידי המשטרה והשב"כ.  

"כמי ששירת עשרות שנים בכוחות הביטחון והמודיעין וכמי שנחשף לחומרים המתועדים, אין לי ספק כי פעילותם של עזרא נאווי, נאווג'ה מארגון 'בצלם' ואחרים לא שונה מפעילותו של עזמי בשארה שברח לחו"ל כדי להימלט מהדין בישראל. תגובתם של ארגון בצלם לתחקיר כמוה כהצדקה רבנית לרצח".

נזכיר כי מן החומר ששודר בתחקיר עובדה עולה לכאורה כי פעילי הארגונים שיתפו פעולה עם גורמים ברשות הפלסטינית, במטרה לסכל מכירת קרקעות באמצעים כמו סחיטה ותקיפה, ואף להביא לידי עינויים ורצח של המעורבים בעסקאות.

על שיתוף הפעולה בין הארגונים לבין הביטחון המסכל הפלסטיני אמר דיכטר, "הפעילות היצירתית והנועזת של חברי התנועה הישראלית 'עד כאן' אפשרה הצצה חסרת תקדים דרכה ראינו איך אזרחים ישראלים מסייעים בהפללת אנשים חפים מפשע ומעבירים שמותיהם לגורמי הביטחון הפלסטיני וארגוני הטרור הפלסטיני -  תוך ידיעה שבכך חורצים את גורלם למוות".