חשבתם שמשחק רבע הגמר של גביע המדינה שבכדורסל שהתקיים מוקדם יותר הערב (מוצאי שבת) היה מותח ודרמטי? תחשבו שוב. משחק רבע הגמר השני שהתקיים הערב, באולם רוממה שבחיפה, היה מרתק ודרמטי הרבה יותר. 

ככה זה כשמחזיקת הגביע מכבי תל אביב עומדת בסכנת הדחה ממפעל נוסף העונה, לאחר שכבר הודחה ממפעל היורוליג הבכיר. 

שבע דקות לסיום המשחק, לוח התוצאות באולם רוממה שבחיפה הראה 54:68 לזכות המארחת מחיפה, ועל פני השחקנים בירוק אפשר היה לראות כבר חיוכים רבים ותכנונים כיצד לחגוג סנסציה גדולה עם הדחתה של מחזיקת הגביע והפייבוריטית מתל אביב. 

דווין סמית' וטיילור רוצ'סטי החזירו את המכבים מהקבר בדרך לניצחון דרמטי עם שלשה בשניות האחרונות של המשחק שקבעה, 73:70 לזכות הצהובים שמעפילים אל שלב חצי גמר הגביע, בדרך לזכיה שביעית ברציפות? 

התל אביבים פתחו לא רע את המשחק כשכבר הובילו, 15:11 עם פתיחת הרבע הראשון כשדווין סמית' קולע 6 מתוך 15 הנקודות במשחק. אצל חיפה מי שנכנס היטב למשחק היה רנה רוז'ו שקלע 5, בפתיחת משחק שאף אחד לא דמיין כיצד הוא ייגמר.

סמית' תפר שלשה נוספת שקבעה יתרון 18:11, אבל חיפה לא נשברה, נשארה צמודה ואל הפסקת הרבע הראשון ירדו השתיים ביתרון מזערי של הצהובים מתל אביב, 21:14.

פניני העלה את תל אביב ליתרון שיא של 9 נקודות כשקלע שלשה בסיום התקפה מתפרצת, אך הגנה אגרסיבית של השחקנים מחיפה צימקה את התוצאה ל-24:22. המכבים מתל אביב המשיכו לקלוע שלשות כשהפעם היה זה תורו של פארמר שקבע יתרון 27:22, וחיפה החזירה עם שלשה מצידו של דיברתולומאו ונקודות של ורגאס שקבעו שיוויון 27:27. 

משחק עיקש מצד שתי הקבוצות הסתיים עם יתרון נקודה בלבד, שברירי לזכות האורחים מתל אביב בירידה להפסקת המחצית, 37:36.

הרבע השלישי שנפתח ביתרון ארבע נקודות לזכות הצהובים מתל אביב, התהפך במהרה לטובת הירוקים מחיפה, כשורגאס ובאקנר קבעו 41:43, יתרון ראשון לחיפה במשחק. התל אביבים עוד השוו את התוצאה אך שלשות של גרייבס ודיברתולומאו קבעו 43:49 לחיפה שהשתלטה על קצב המשחק. שלשה של פניני צימקה עוד ל-46:49, אבל חיפה לא נבהלה וברחה ל-51:58 עם הירידה לקראת הרבע האחרון והמכריע.

חיפה המשיכה עם הריצה שלה גם בפתיחת הרבע הרביעי והאחרון, כשצ'וברביץ', רוז'ו וגרייבס העלו אותה ליתרון השיא שלה במשחק, 54:68. 

רוצ'סטי, שחקנה המתאזרח של מכבי תל אביב, החל לצמק את התוצאה ויחד עם רנדל קבעו השניים, 59:68 לזכות חיפה. המכבים מתל אביב המשיכו לצמק את התוצאה כשעצרו את הירוקים בהגנה ותקפו ללא פחד בצד השני. שלשה של מי אם לא דווין סמית', השחקן היחיד במכבי תל אביב שנלחם ומראה יציבות העונה, ועוד הטבעה של אמבקווה החזירה אותם למשחק עם 66:69, דקה וארבעים שניות לסיום המשחק. גם זריקות חופשיות של הירוקים מחיפה לא נכנסו פנימה, ומכבי ניצלה זאת בכדי להמשיך ולצמק, 68:69.

רנדל יצא בעבירה חמישית, חיפה חשבה שתצליח לנצל את החיסרון של שחקן ההגנה החשוב ביותר בתל אביב, אך קליעות מהעונשין של אמקווה קבעו 70:70 וזריקה מהשלוש של חיפה הלכה החוצה. בכדור אחרון במשחק, לקח רוצ'סטי את הכדור לבדו וקלע שלשה ענקית שקבעה 73:70 עבור התל אביבים שהצליחו בדיוק בזמן להפוך את התוצאה בחזרה. לחיפה נותרו ארבע מאיות, מה שלא הפסיק להם לעשות סנסציה בשלב רבע גמר גביע המדינה שבכדורסל. 

מכבי בדרך לזכיה נוספת בגביע?

הרבו לקלוע למכבי חיפה: רנה רוז'ו 16 נקודות, 7 ריבאונדים ו-5 חטיפות, רג'ילנד באקנר 14 ו-6 ריבאונדים, ג'ון דיברתולומאו 11, וויל גרייבס 8 (2/9 לשלוש) ו-6 ריבאונדים, אלכס צ'וברביץ' 6 ו-4 ריבאונדים, חנן קולמן 4, עוז בלייזר 2, גרגורי ורגאס 2.

קלעו למכבי תל אביב: דווין סמית' 18 נקודות (4/7 לשלוש), 11 ריבאונדים ו-6 איבודים, טרבור אמבקווה 12 ו-14 ריבאונדים, גיא פניני 11, סילבן לנדסברג 8 (4/10 מהשדה) ו-4 ריבאונדים, בריאן רנדל 8 ו-5 ריבאונדים, טיילור רוצ'סטי 7 ו-4 ריבאונדים, ג'ורדן פארמר 5, איתי שגב 3, אייק אופייבו 1.