הפגנה מול בית ראש השב"כ
הפגנה מול בית ראש השב"כצילום: מטה "יהודי לא מענה יהודי"

כ-200 בני אדם הפגינו הערב (מוצאי שבת)  מול ביתו של ראש השב"כ יורם כהן בירושלים במחאה על העינויים שעברו נחקרי פרשת הרצח בכפר דומא בחדרי החקירות בשב"כ.

המפגינים, ביניהם בני משפחות הצעירים שעונו בחקירות ופעילים נוספים דורשים להסיר את צו איסור הפרסום שיצא לבקשת השב"כ אשר אוסר לחשוף לציבור אלו אמצעים חריגים הופעלו נגד הנחקרים בפרשה. עוד קראו המפגינים להקמת ועדת חקירה אשר תבחן את התנהלות השב"כ.

"נעשה פה פשע נורא! הפרה של זכויות אדם באופן הבוטה ביותר! קבוצה סומנה מראש ונציגים מתוכה נעצרו ועונו עינויים קשים על מנת להוציא מהם הודאות על פשעים שלא עשו", אמרה אמו של קטין אשר נחקר ועונה בפרשה.

"אמור לנו יורם כהן, למה אסור לפרסם את שיטות החקירה? אם הכל חוקי כפי שאתם טוענים. אז למה 'צו איסור פרסום'? מה, אתם לא רוצים שהציבור יידע שביצעתם פשעים נגד האנושות ? שעיניתם קטינים על עברות שידעתם שהם לא ביצעו לראות אם אולי בכל זאת תוכלו 'להלביש' משהו? אנחנו לא נעבור על העוולות הללו לסדר היום", הוסיפה האם.

לסיום קראה האם להקמתה של ועדת חקירה, "יורם כהן זוכר את קו 300? אתם לא חסינים. לא נשקוט עד שתקום ועדת חקירה אובייקטיבית. אנחנו כאן ונמשיך להגיע לכאן עד שתקום ועדת חקירה".