ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח הבוקר (ראשון) את ישיבת הממשלה השבועית בהתייחסות לחילופי ראש המוסד בשבוע שעבר.

"המוסד הוא חלק אינטגרלי בביטחון ישראל והוא נעשה יותר ויותר חשוב בעולם המורכב שאנחנו חיים בתוכו", ציין נתניהו.

לדבריו, "אנחנו נפרדים היום גם בתודה וגם בהערכה מתמיר פרדו, אחרי חמש שנים כראש המוסד ואחרי שנים ארוכות בשירות ביטחון המדינה. אנחנו מקבלים בברכה את יוסי כהן כראש המוסד. שניהם עתירי זכויות, עתירי ניסיון ומעש".

"תמיר, אתה הבאת לאישורי אינספור מבצעים ופעולות, וכמעט את כולם אישרתי ועשיתי זאת מתוך אמון מלא במקצועיות, במחויבות, במסירות של נשות ואנשי המוסד ושלך, כמי שהוביל את המבצעים הללו, שהם כל כך חשובים לביטחון ישראל, וגם אם אינם מוכרים לציבור, הם בוודאי מוכרים על ידי, והם ראויים להוקרה והערכה עמוקה של כל אזרחי ישראל", הוסיף נתניהו.

ראש הממשלה קידם בברכה את מחליפו של פרדו, יוסי כהן, "יוסי, אתה מכיר את המוסד היכרות אישית רבת שנים, ובשנתיים האחרונות מילאת גם את התפקיד של ראש המל"ל, ובוודאי אתה מכיר את כל האנשים שפירטתי כאן. ולכן אני מבקש להיפרד ממך, תמיר, בתודה על כל מה שעשית למען ביטחון המדינה - ויוסי, גם לך, תודה על כל מה שתעשה לביטחון המדינה, וזאת הנחייה. תודה רבה לשניכם".

נתניהו התייחס בהמשך גם לנושא אכיפת החוק במגזר הערבי, "כל מי שעיניו בראשו, יודע שקיימים פערים גדולים בין המגזר הערבי לבין הציבור היהודי, פערים במשאבים ופערים באכיפת החוק, פערים בזכויות ופערים בחובות. הפערים הללו נוצרו במהלך עשרות שנים, והגיע הזמן לעשות מאמץ לאומי גדול לצמצם אותם".

לדבריו, "בשנים האחרונות, הממשלות בראשותי השקיעו משאבים רבים במגזר הערבי, והתוכנית חסרת התקדים שהממשלה אישרה לפני עשרה ימים תעשה עוד יותר בכיוון זה".

"במקביל, אנחנו ניישם תוכנית מקיפה לאכיפת החוק במגזר הערבי. אני רוצה להבהיר ששום דבר שנעשה בתחומים שונים - בתשתיות, בתיירות, בחינוך, במסחר, בכלכלה - הדברים הללו לא יוכלו להתקדם אם לא נטפל בשאלת אכיפת חוקי מדינת ישראל במגזר הערבי. אלה שתי תוכניות שמשולבות זו בזו, והן יסייעו וייטיבו עם כל אזרחי ישראל", הדגיש ראש הממשלה.