מיקי זוהר
מיקי זוהרצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

למתקפה שחווה בימים האחרונים חבר הכנסת מיקי זוהר מהתקשורת ניתן לקרוא 'מתקפת המשובטים', כולם תוקפים אותו וכמעט באותה לשון על חוק השבת שהוא מנסה לקדם. מאז הוא מדלג מאולפן לאולפן כדי לעמוד בבליץ המכוון נגדו.

בראיון ליומן ערוץ 7 מתייחס חבר הכנסת זוהר למתקפה נגדו ומספר כי התובנה העיקרית שלו מהעליהום בו הוא נתון הוא ש"מרבית התקשורת נשלטת בידי אוכלוסיה תל אביבית שמכוונת את התקשורת למקומות שנוחים לה. התקשורת לצערי לא מייצגת את מה שהעם רוצה, וזה לנוח ביום השבת. מאחר והם שולטים חזק בתקשורת אז הפלטפורמה שלהם חזקה להעברת מסרים מזו שלי".

ממשיך חבר הכנסת זוהר ומספר כי ידוע לו שאנשי התקשורת יצרו קשר עם עשרות חברי כנסת בבקשה שאלה יגיעו לאולפנים כדי להציג עמדה מנוגדת לזו שלו בסוגיית השבת, ו"אני באופן אישי ממשיך להילחם על הדרך שאני מאמין בה. חושבים שאני מנסה להיות פופולארי וכל מה שהתקשורת עושה לי זה רק להכפיש ולפגוע ולזלזל בדרך ובאינטליגנציה שלי ואומרים שכל מה שעשיתי זה כדי להיות פופולארי, אבל כל מה שעשיתי הוא מאמונה שלמה, שהדרך הנכונה ביותר לעם ישראל היא יום מנוחה שבועי שהוא יום השבת בגלל שאנחנו עם יהודי וכדי לשמור על הצביון היהודי ועל ערכים סוציאליים צריך לשמור על החוק הזה ולא להיטפל לטענות סרק של כפייה דתית".

על המתקפות נגדו בכנסת כאשר ביקש להציג את החוק שלו הוא סבור כי הכול נובע מכך שבתל אביב שתי המפלגות שזכו במרב הקולות הן 'המחנה הציוני' ו'יש עתיד'. להערכתו מאחורי המתקפה עליו עומד בסך הכול רצון לשמר את מרכז הכוח הזה.

"הם מוותרים על ערכים סוציאליים שלהם עצמם כדי לא להרגיז את הקהל התל אביבי שתמך בהם בבחירות האחרונות. הם מתעקשים לומר שזו כפייה דתית למרות שהם יודעים שזה חוק נכון וצודק. זה פופוליזם נטו. אין כאן שום סיבה ערכית נכונה. היה להם קשה לשמוע את זה. כנראה שהאמת לפעמים קצת כואבת".

כשהוא נשאל אם לא ניתן לקבוע בחוק שאכן יהיה חוק מנוחה באחד מימי השבוע וכל אחד יבחר את יום החופש שלו, מגיב חבר הכנסת זוהר במילים 'חס וחלילה' ומסביר: "אנחנו מדינה יהודית ודמוקרטית, ובמדינה כזו יש יום אחד בלבד שהוא יום המנוחה וזהו יום השבת, אפשר להוסיף עוד יום חופשי ביום ראשון לשופינג ודברים חשובים אחרים וביום השבת לנוח מנוחה אמיתית".

בהקשר זה נשאל חבר הכנסת זוהר אודות הטענה לפיה יום חופש ביום ראשון יחייב עבודה ביום שישי עד סמוך לכניסת השבת. לטעמו של זוהר חשש זה אינו קיים שכן בתוספת של שעת עבודה מדי יום ובשעתיים ביום שישי ניתן להגיע לסיום עבודה בשעה 14:00 בימי שישי ובימי החורף להקדים בשעה, כך שיום ראשון אכן יהפוך ליום מנוחה מבלי לעבוד עד שמוך לכניסת השבת.

עוד נשאל חבר הכנסת זוהר בדבר הטענות שהטיחו בו חברי הכנסת של האופוזיציה שטענו כי עדיין לא שכנע בנחיצותו של החוק את חברי מפלגתו וחברי הקואליציה ולכן אין לו מה להלין עליהם. זוהר מצידו אינו מתכחש לכך שיש כמה חברי כנסת בליכוד וב'כולנו' המתנגדים למהלך ולטעמו זהו טיבה של הדמוקרטיה.

להערכתו לו היה מבקש להעביר את החוק להצבעה היה החוק עובר שכן חברי הכנסת הערבים היו תומכים בו. עד כה הח"כים הערבים לא התבטאו בסוגיה, אך כאשר היו עומדים בפני הצבעה היו תומכים בחוק שלא היה פוגע בהם אלא אולי אפילו מחזק את המסחר במגזר הערבי בשבת בין אם בין ערבים לבין עצמם ובין אם מול יהודים שמתעקשים, כהגדרתו, לקנות בשבת.

את הצגת החוק שלו חתם חבר הכנסת זוהר בנאומו במליאת הכנסת בהבטחה שהחוק יעלה ובקרוב, כלשונו. בשיחה עמו הוא מסביר כי ראש הממשלה ביקש ממנו לגייס הסכמה רחבה שתבטיח רוב לחוק, ולטעמו אכן נכון שחוק כזה יזכה לתמיכה נרחבת ככל הניתן ובכוונתו לפעול לשם כך בימים הקרובים מול המתנגדים בסיעתו וב'כולנו'.

כמו כן בכוונתו לבקש הצבעה ללא משמעת קואליציונית או אופוזיציונית, כך שכל ח"כ יוכל להצביע לפי צו מצפונו. להערכתו בסוג כזה של הצבעה הרוב מובטח להעברת החוק. "גם באופוזיציה ובמחנה הציוני יש שרוצים לתמוך בחוק".

"הדבר היחיד שחשוב לי לגבי המתגוררים בתל אביב, שיישארו קרובים ליהדות. היהדות היא חלק בלתי נפרד מאיתנו ובלעדיה לא היינו בארץ הזו ולכן חשוב שנשמור עליה", חותם זוהר את דבריו.