ח"כ יוגב: ''התנהלות המנהל האזרחי - כמו בעולם שלישי''

יו"ר ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון, ח"כ אל"מ (במיל') מוטי יוגב, מתייחס בראיון לערוץ 7 לבנייה הערבית בלתי חוקית שמשתוללת ביהודה ושומרון.

"אנחנו נמצאים היום ב-E1 בו היתה צריכה לקום שכונה חזקה שתקשר בין מעלה אדומים לירושלים ובמקום זאת קמים פה מאות מבנים של בניה בלתי חוקית פלסטינית בחסות האיחוד האירופי, אני קורא לזה 'טרור בניה'. יש אוזלת יד בלתי מוסברת של המנהל האזרחי ואני לא אומר מערכת הביטחון'', מדגיש יוגב.

הוא מאשים ישירות את המנהל האזרחי שלדבריו ''רק מוציא צווים ולא עושה דבר. האם במנהל האזרחי יש התנהלות של עולם שלישי? הייתה צריכה לקום ועדת חקירה".

במהלך השבוע יכנס יוגב דיון על הנושא בוועדת המשנה בראשה הוא עומד. "במקביל פניתי גם למשרד החוץ שיפנו למדינות באירופה שמשקיעות כאן כסף תוך התערבות בוטה בתוך שטחה של מדינת ישראל. חייבים לטפל בבעיה ולבנות לעם ישראל שחוזר לעצמו.

"אם המנהל האזרחי לא יפעל כמו שצריך יהיה נכון להוציא ממנו את הסמכויות ולעביר אותם למשרדי הממשלה הממונים על כך במדינת ישראל שהם יטפלו ובכך אנו הולכים לעוד צעד בהחלת הריבונות".

ח"כ יוגב גם מתייחס לפרסום לפיו המחבל מתל אביב זכה לסיוע מערביי ישראל מהכפר ערערה, "אני משבח את השב"כ והמשטרה שפעלו ותוך כדי אש חיסלו את המחבל. יש בקרב ערביי ישראל שפועלים כאלו נגד מדינת ישראל ואין לי ספק שכוחות הביטחון ידעו לתפוס את אלו שסייעו למחבל ולמגר את התופעות האלו".

מהמנהל האזרחי לא נמסרה תגובה.