ארדן, אלשיך וכוחות הימ"מ
ארדן, אלשיך וכוחות הימ"מצילום: חטיבת דובר המשטרה

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, נפגש היום (ראשון) בלשכתו עם לוחמי הימ׳׳מ שחיסלו את המחבל נשאת מלחם ביום שישי האחרון בערערה.

בפגישה נכחו המפכ׳׳ל רב ניצב רוני אלשיך ומפקד מג׳׳ב ניצב עמוס יעקב. ''אני רוצה להודות לכם בשם כל אזרחי מדינת ישראל על הפעולה המהירה והנחושה. שמרתם על רמת דריכות ומבצעיות גבוהה מאוד לאורך כל השבוע והוכחתם שוב שהימ׳׳מ היא יחידת העילית הטובה ביותר שיש לנו, ואחת הטובות בעולם בתחום הלחימה בטרור", אמר ארדן.

הוא הוסיף, ''אנו רואים באיזו תקופה אנו חיים, ועם ישראל יזדקק למקצועיות ולמסירות שלכם. בשמי ובשם העם כולו - אני מצדיע לכם׳׳.

המפכ׳׳ל אלשיך אמר בפגישה כי "מדובר במבצע רחב היקף שבו כלל משטרת ישראל הופעלה בעצימות גבוהה להשגת המטרה - לשים את ידנו על המפגע. פעולת הימ"מ ראויה לכל שבח ומוכיחה פעם נוספת שהיד הארוכה של זרועות הביטחון תגיע לכל פעיל טרור ותמצה עימו את הדין״.

נ׳, מפקד הימ׳׳מ, ספר כי ׳׳היחידה ולוחמיה לא הפסיקו לעבוד מרגע הפיגוע. במהלך הימים שעברו הפכנו כל אבן כדי לאתר את המחבל. בדבקות במשימה, הלוחמים סרקו בית אחר בית בהתאם למודיעין עד שהמחבל אותר ונוטרל. הכוח הגיב בדיוק כפי שמצופה ממנו ובצורה מהירה, יעילה ומקצועית. אנו גאים להגן על עם ישראל״.

נציין כי בשלב הזה מסרב השר ארדן לשחרר את גופת המחבל לקבורה בערערה, כדי להבטיח כי ההלוויה תהיה צנועה ומצומצמת ולא תנוצל להשמעת קריאות תמיכה והסתה לטרור נגד יהודים.

צילום: חטיבת דובר המשטרה
צילום: חטיבת דובר המשטרה