יעקב ליצמן
יעקב ליצמןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הפלגים הקיצוניים במגזר החרדי מפרסמים בימים אלה ביקורת נוקבת כלפי שר הבריאות יעקב ליצמן על שמצא לנכון לבקר את המתפרה בה תופרות נשות חסידי גור מדים לחיילי צה"ל.

על המתפרה דווח באחרונה בתקשורת שסיפרה כי נשות חסידי גור בעיר ערד מועסקות במתפרה בה מיוצרים מדי צה"ל. על פי הדיווחים כשלושים מנשות האברכים מועסקות במתפרה הנחשבת למעין סניף של מתפרת העצמאות שבמצפה רמון.

אחת העובדות צוטטה כמספרת: "אנחנו לא מתגייסות, אבל אנחנו מתפללות לשלום החיילים, דואגות להן ובפירוש משקיעות. כמעט חשבנו לשים פתק עם פרק תהילים לשמירה בכיס של החולצה, אבל זה אסור לפי חוקי משרד הביטחון".

בדיווח שהובא בחדשות ערוץ 10 סיפרה עובדת אחרת על הקשר המיוחד שהיא חשה למקום ועל תחושת השליחות הכרוכה בעבודתן. "החיילים שיזכו בחולצות שיוצרו פה, יקבלו יחד איתן גם את התפילות הרבות שהושמעו בין התפרים. כשאני עובדת, אני חושבת שעוד מעט ילבש את החולצה הזו חייל שייצא לקרב. אני לא יודעת לאן הוא ילך, אבל לפחות הוא יכול לדעת שיש תפילות על החולצה שלו עוד לפני שהיא בכלל נוצרה".

כאשר נחנכה המתפרה החדשה הוזמן לאירוע גם שר הבריאות, יעקב ליצמן, אולם האידיליה הזו מצליחה להכעיס ככל הנראה גורמים בפלגים הקיצוניים של המגזר החרדי. אלה פרסמו בביטאון האינטרנטי 'מתבצרים' תחת הכותרת 'המתפרה שפורמת את הקהילה החרדית' את תיאור המתרחש במתפרה כפי שהוצג בתקשורת, את תמונתו של השר במעמד חנוכת המתפרה בצירוף שאלה קנטרנית, אם גם למתפרת ציציות היה מוצא לנכון להרחיק ולהגיע עבורה עד ערד הרחוקה.

באותו הקשר מזכירים שם כי "בזמנו של מרן בעל ה'חידושי הרי"מ' זיע"א, גזרה המלכות גזירה שלא ילבשו בגדים המיוחדים ליהודים. גאוני ואדמור"י הדור ההוא התכנסו באסיפה כדת מה לעשות לביטול הגזירה. החידושי הרי"מ שאף הוא השתתף באסיפה, נענה ואמר, שהגזירה באה עלינו מפני שבפורים של השנה האחרונה התחפשו ילדי היהודים לחיילים, לכן הפתרון לביטול הגזירה הוא, שכל אחד ואחד יקבל על עצמו למנוע את ילדיו מתחפושת זו, ואכן הציבור נשמע לדבריו, ובס"ד בטלה הגזירה!", כלשון עורכי הביטאון התוקפים גם את הנשים העובדות במתפרה החדשה וכותבים כי "כאשר אמהות חרדיות חסידיות נקשרות נפשית ורגשית להווי הצבאי, דבר שבהכרח משליך על האוירה בבית, מה כבר ניתן לצפות מהם, שיוכלו לחסן את צאצאיהם מול פיתויי הזמן ההולכים וגוברים ללא הרף?!".