ח"כ אורן חזן
ח"כ אורן חזןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

חבר הכנסת אורן חזן מבקר בחריפות את התנהלותה של חברת הכנסת סתיו שפיר, יו"ר הועדה לשקיפות שדנה הבוקר (שני) בזהותם של המממנים את פעולות 'תג מחיר'.

חבר הכנסת חזן שהוצא מהדיון על ידי שפיר מאשים אותה בסתימת פיות של כל מי שאינו חושב כמותה ובשיגעון גדלות, כהגדרתו. לדבריו שמה של הועדה, 'ועדת השקיפות', יאה לה שכן היא משקפת את מה שרוצה חברת הכנסת שפיר לומר.

אורן חזן נגד "סתם שפיר"

"היה ניתן לראות את הניסיון של סתיו שפיר לייצר דה לגיטימציה לכל ההתיישבות, לאנשים שמיישבים את חלקי הארץ ח"כ זנברג מיהרה להגיד שהיא משתתפת בצערה של תנועת בצלם על ההצתה, שמתברר שככל הנראה מדובר בקצר חשמלי. היא אולי תגיד שזה קצר חשמלי ימני... שאלתי אותה אם היא גם מזדהה עם הפלשתינים שהוסגרו על ידי עזרא נאווי לידי הביטחון המסכל והסוף ידוע מראש. הייתה שתיקה באולם.
האהובה, מלח הארץ ולוחמים ולהפוך את כולם ברגע אחד לטרוריסטים. מאידך לא ניתן היה שלא לראות את סתימת הפיות של אנשי השמאל כאשר כל מה שקשור בעניינם צריך להיות מושתק ומוחשך מבלי לדעת איזה עשבים שוטים גדלים ולעיתים גם רצחניים גדלים בערוגות השמאל הרדיקאלי ולעיתים גם המתון", אומר חזן ביומן ערוץ 7 ומרמז באופן די ברור לפרשת עזרא נאווי והסגרת הפלשתיני לידי מנגנוני הביטחון של הרש"פ.

באשר להתנהלותה של סתיו שפיר בוועדה עצמה אומר חזן כי "היא התקשתה לקבל את העובדה שכל הגורמים הרלוונטיים המוסמכים, מהמשטרה דרך משרד המשפטים ומשרד החינוך והפרקליטות, אמרו בצורה חדה וברורה שאין קשר בין ההתיישבות למימון פשעי שנאה ואירועי תג מחיר כאלה ואחרים".

"הוועדה הזו עשתה מעשה בלעם. היא באה לקלל ויצאה מברכת. היא ניסתה ללחוץ בכל הכוח כדי להוביל למסקנות של אמירה שההתיישבות היהודית מממנת את פשעי השנאה וקיבלה תשובה חד משמעית מכל הגורמים הרלוונטיים שלא היה ולא נברא ואין קשר וכך יהיה גם בעתיד".

באשר לעימות בינו לבינה במהלך הדיון אומר חבר הכנסת חזן כי "היא נהנית משיגעון גדלות וקיבלה הזדמנות לסתום את הפה לחבר כנסת שמבקש בסך הכול לשים מראה למציאות ולומר שההתיישבות היא מלח הארץ, ובמקום לשמוע את האמת היא בחרה להוציא אותי החוצה".

מוסיף חזן ואומר: "הכינוס היום מעיד על חברת הכנסת שפיר שכאשר אין לה את הבמה לצעוק ולצווח בוועדת הכספים כדי לקבל כותרות, היא מנסה בהכפשות ובשיימינג של ממש לאנשי ארץ שראל לייצר כותרות אחרות, ואסור שניתן יד לדבר הזה".

בעקבות איזכור פרשת נאווי נשאל חבר הכנסת חזן אם במסדרונות הכנסת עולה הפרשה ומייצרת דיונים ויכוחים או התנצלויות כאלה ואחרות, או שמא שקט עוטף את הכול. חזן מצידו מציין כי הדיון היום "נפתח בדבריה של חברת הכנסת תמר זנדברג שמיהרה להגיד שהיא משתתפת בצערה של תנועת בצלם על ההצתה שמתברר שככל הנראה מדובר בקצר חשמלי. היא אולי תגיד שזה קצר חשמלי ימני... אבל אני שאלתי אותה אם היא גם מזדהה עם אותם פלשתינים שהוסגרו על ידי עזרא נאווי לידי הביטחון המסכל והסוף ידוע מראש, והייתה שתיקה באולם. יש שתיקה בחלל הכנסת. חברי הכנסת של המרכז והשמאל לא ממהרים להתנער מעזרא נאווי ומעמותות כמו תעיו"ש ובצלם ואחרים, אותן עמותות שחותרות תוך בגידה של ממש, ללא הבדלה בין יהודים לפלשתינים. הם יעשו כל שעולה על רוחם כדי לפרק את מדינת ישראל ואנחנו בכנסת ומחוצה לה צריכים לעמוד ולשמור על הגחלת שארץ ישראל תישאר לעם ישראל ובטח שלא לישמעאל".