ריבלין ומואדס
ריבלין ומואדסצילום: מארק ניימן, לע''מ

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, קיים היום (שני) פגישת עבודה עם נציב האיחוד האירופי למחקר, חדשנות ומדע, קרלוס מואדס.

הנשיא ברך את הנציב על ביקורו בישראל, ביקור חשוב לחיזוק היחסים בתחומי המדע והמחקר ואמר ״למרות חילוקי הדעות בעניין התיוג והחרם, אנו מודעים לחשיבות הקשר בין האיחוד האירופי, השוק האירופי ומדינת ישראל.

"המחקר והפיתוח עליהם אנו עובדים יחד, כאומת הייטק, הם עצומים. רוב הפיתוחים שאנו מייצרים בישראל, מיוצאים לרחבי העולם", הדגיש ריבלין וציין כי הוא שמח לארח את הנציב בביקורו הראשון בתפקידו זה בישראל.

לרגל ציון 20 שנה לשיתוף פעולה בין ישראל לאיחוד אירופי במסגרת תכניות ISERD למחקר ופיתוח טכנולוגי של האיחוד האירופאי, הזמין הנשיא את הנציב לקחת חלק בטקס שיערך בעתיד. "שיתוף הפעולה המתגבר בין ישראל לאיחוד האירופאי, תורם לעולם כולו והוא משמיע קול רם וברור יותר מכל סימון מוצרים או חרם.

"השנה אנו מציינים 20 שנים להשתתפותה של ישראל במסגרת תכניות למחקר ופיתוח טכנולוגי של האיחוד האירופאי, אני שמח להזמין אותך לקחת חלק באירוע שייערך בהמשך השנה כאורח כבוד", אמר ריבלין.

נציב האיחוד האירופי חיזק את דברי הנשיא ואמר ״אני אוהב את הארץ הזו ובשבילי ההגעה לכאן היא אירוע מיוחד, במיוחד מאחר שהשנה אנו מציינים 20 שנה לשיתוף הפעולה בין ישראל לאיחוד האירופי. במהלך השנה האחרונה ביקרתי ברחבי אירופה, נפגשתי עם חוקרים ומדענים, וכולם הביעו את הערכתם אל עבודת המדענים הישראליים, אתם מהווים דוגמא.

"אני רוצה להשמיע מעט מקולכם בתחומים בהם פגשתי אנשים גדולים כאן בישראל, בהם חדשנים ויזמים. ההנעה והאנרגיות שיש לכם במדינתכם ביצירת עסקים, ההתמקדות שלכם בתחומים, היא מיוחדת ומהווה דוגמא לאירופה. אני מקווה ששיתוף הפעולה בין ישראל והאיחוד האירופי יגדל. עבורנו זה חשוב ביותר".

מואדס הוסיף, ״אני מקווה כי במהלך כהונתי אוכל לעמוד לצידכם, כי אתם עומדים לצידנו בכל תחומי המחקר והחדשנות". הוא ציין כדוגמא כי 338 מדענים ישראלים קיבלו מענק מחקר מהאיחוד האירופי ואמר: ״אלו פרסים למצוינים שבמצוינים בעולם".

בהמשך הפגישה דנו השניים באפשרות העמקת שיתופי הפעולה בין ישראל לאיחוד האירופי ובחיזוק תחום המחקר והפיתוח המדעי ככל שניתן.