חניון לילה
חניון לילהצילום: גל ביסמוט

ועדת ההשקעות בכפר שבמשרד התיירות, אישרה מענקים להקמת 5 מיזמים של חניוני לילה (קמפינג), כשסך ההשקעה הכוללת במיזמים עומדת על כ-10,736,000 ₪ והם יתרמו להיצע הלינה עוד 1,342 מיטות.

החניונים יוקמו בפארק ספיר בערבה התיכונה - "ספירלה בערבה", בקיבוץ בית העמק בגליל המערבי,בעין זיוון ברמת הגולן, באחוזת חזן בהר גילה ובדרך הבשמים בנגב.

רשות הטבע והגנים מסכמת את שנת 2015 ומדווחת על כ-365 אלף לינות (כ-1000 לינות ביום) במהלך השנה שעברה. מנתוני הרשות עולה כי החניונים המועדפים על הישראלים היו חניוני הדרום עם כ-100 אלף לינות, אחריהם חניון חורשת טל עם כ-70 אלף לינות וחניוני החופים גם הם עם כ-70 אלף לינות.

בשנה שעברה שדרגו ברשות הטבע והגנים את מתחמי החניונים ואת המתקנים שבהם. כיום, במרבית החניונים יש מקלחות מים חמים, עמדות אש, שולחנות פיקניק לישיבה משפחתית וכן שירותי הקמת אוהלים הניתנים על ידי פקחי הרשות, מזרונים להשכרה ועוד.

בנוסף, הכשירה הרשות מתחמים רבים לחניית קרוונים דוגמת פארק אשכול, חניון יהודייה, וחורשת טל. בשנה הבאה יוכשרו כ-5 מתחמי קרוונים חדשים בהם מעיין חרוד, מקורות הירקון, הסחנה ועוד.

בישראל יש כ-60 חניוני לילה, מתוכם כ-22 של רשות הטבע והגנים. בשנים האחרונות הקצה משרד התיירות כ-6 מיליוני ₪ לטובת קידום ענף הקמפינג והקרוואנים.