לקיים דיון. רזבוזוב
לקיים דיון. רזבוזובצילום: פלאש 90

אוזנינו כבר כהתה מלשמוע התנסחויות בסגנון הזה. שנים מטפטפים חברי כנסת את השיח הזה, עד שהוא הפך ללגיטימי ומקובל וכמאמר השיר "אף אחד לא קם".

הסתה, כך מלמדים אותנו מחנכי הדור מהתקשורת ומהפוליטיקה, היא אסון, או לפחות מתכון לאסון, אבל נראה שלאסור הסתה לחלוטין זו ממש גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה, ולכן השאירו חכמי המוסר והאתיקה לשליחי ציבור פינה קטנה שבה מותר להשתלח ונגדה מותר להסית. כן, ניחשתם נכון, המתנחלים - נגדם העניין הזה של איסור ההסתה לא קיים.

לא אפליג לאינספור דוגמאות אלא אקח דוגמה שעברה בשקט מוחלט מתחת הרדארים של הימין הפוליטי שכבר התרגל להוריד את הראש ולחטוף כאפה על העורף. הימין, ובעיקר הימים המתנחלי, כבר פיתח וטיפח עורף של קרנף מאז היווסדו כך שהוא כמעט לא מרגיש את הכאפות הללו שמורעפות עליו מדי יום, אז הוא פשוט שותק.

הדוגמא שאציג בפניכם התרחשה ממש היום, בדיון בכנסת על הצעת אי אמון שהגישה סיעת 'יש עתיד', ולהלן ציטוט מהודעת דוברו של חבר הכנסת יואל רזבוזוב: "בהצבעת אי האמון שיזמה מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יואל רזבוזוב הסביר לציבור העולים מברית המועצות לשעבר מי לא דואג לבעיות הפנסיה שלהם.

"בתקציב המדינה נקבע שמיליארדים יגיעו להתנחלויות מבודדות, מיליארדים יגיעו לסקטורים, ומיליארדים יגיעו למקורבים, אבל אין אפילו שקל אחד שנועד לשפר את תנאי הפנסיה של העולים" ". ההודעה ממשיכה ומצטטת את דבריו הנשגבים של מר רזבוזוב. אני מבקש להתעכב שוב על הקטע שצוטט כאן.

רזבוזוב אינו לבד. אינספור פעמים ירקו עיניהם של חברי כנסת מהשמאל ברקים כשקבעו מעל בימת הכנסת שלסטודנטים\לאתיופים\לשכונות המצוקה\לעוטף עזה\לישובי הצפון\לדרום תל אביב (תמשיכו לבד את הרשימה מהזיכרון) לא נותנים תקציבים כי הממשלה מעבירה את הכספים להתנחלויות.

התרגלנו לשמוע את הקשקוש הזה עד שלא שמנו לב שאלמלא היה נושא את הדברים חבר כנסת הנהנה מחסינות משפטית יתכן והיה כאן מקום לתלונה במשטרה על עבירת המרדה.

שימו לב למה שקובע החוק בסעיף 136 (4) לחוק העונשין המסביר מהי פעולת המרדה. החוק נותן כמה דוגמאות ורביעית שבהן היא "לעורר מדנים ואיבה בין חלקים שונים של האוכלוסין". כן. זוהי קביעת החוק, וכעת תגידו לי מה בדיוק עשה חבר הכנסת רזבוזוב בדבריו הנלהבים מעל בימת הכנסת אם לא לעורר מדנים ואיבה בין העולים למתנחלים, כלומר בין חלקים שונים של האוכלוסייה? לא משפטן אני ולא בן עורך דין אני, ובכל זאת נדמה לי שמשהו כאן לא תקין לחלוטין.

לו היה רזבוזוב קובל בדבריו רק על כך שאוכלוסיית העולים לא זכתה לתקציבים כאלה ואחרים, היו דבריו סבירים ומתקבלים, אבל הוא לא הסתפק בכך אלא בחר לסכסך בין אוכלוסיות, לנגח אלה באלה ולקצור את הפירות הפוליטיים (אגב, מה יעשה עולה תושב אריאל - לרזבוזוב פתרונים).

אבל כאמור רזבוזוב לא לבד וקדמו לו עשרות חברי כנסת שהתנסחו ברוח דומה. יתכן, אגב, שגם רזבוזוב עצמו אפילו אינו מודע לבעייתיות שבדבריו. גם הוא התרגל לכך שיש כאן אוכלוסיה שמותר להציג אותה כסחטנית על חשבון אוכלוסיות אחרות וזה בסדר, אף אחד לא כועס, אף אחד לא זועם, אף אחד לא בודק אם ההתבטאות הזו חוקית ואף אחד לא פונה לוועדת האתיקה של הכנסת.

כולם התרגלו. מותר להכות במתנחלים. איך אמרנו, צריך מישהו שנגדו מותר להסית בלי נקיפות מצפון, אז מצאנו.