הרב חיים דרוקמן בלשכתו
הרב חיים דרוקמן בלשכתויוני קמפינסקי

הרב חיים דרוקמן, יו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא וראש ישיבת אור עציון, תוקף הערב (שני) בחריפות את החלטת הרמטכ"ל רא''ל גדי איזנקוט להעביר את תחום תודעה יהודית מהרבנות הצבאית לאגף כוח האדם.

"אני מצטער מאוד שהרמטכ"ל שאני מעריך מאוד, נהג בעניין תודעה יהודית לפי תכתיביו של עיתון אשר כל מה שקשור ליהדות הינו צנינים בעיניו, אחרת לא מובן כלל מדוע היה צריך להוציא את תודעה יהודית מהרבנות הצבאית", תקף הרב דרוקמן את עיתון "הארץ".

עוד הדגיש הרב דרוקמן כי "בהתאם לפקודות מטכ"ל מאז הקמת צה"ל עוסקת הרבנות הצבאית על מבחר תפקידיה גם בתודעה היהודית. בתקופת הרמטכ"ל גבי אשכנזי עלתה שאלת חלוקת התפקידים בנושא בין הרבנות לחיל החינוך, ונקבע שהרבנות עוסקת במקורות והחינוך בעת החדשה- כך שאין שום בעיה והלוואי שבאמצעות שניהם יקבלו חיילי צה"ל את המוטיבציה המתאימה".

"מדוע להוציא את העניין לחלוטין מהרבנות?", שואל הרב דרוקמן וקבע כי מדובר ב''פגיעה קשה ברבנות ועוד יותר מכך באופן כללי בחיילי צה"ל. יש להצטער מאוד על החלטה זו ויש עוד מקום להתעשת ולהשאיר את המצב כפי שהיה".

מוקדם יותר הערב דווח כי הרמטכ"ל איזנקוט החליט להוציא את תחום התודעה היהודית מאחריותה של הרבנות הצבאית ולהעבירו לאגף כוח האדם, תחת אחריותו של ראש אכ"א האלוף חגי טופולנסקי.

למעשה, איזנקוט חזר בו מהכוונה המקורית - להעביר את התודעה היהודית לחיל החינוך והכריע שראש אכ''א יהיה אחראי על הפעילות, אולם מדובר בכניעה ללחץ ארגוני השמאל שביקשו לפגוע בפעילות לחיזוק רוח הלוחמים שמבצעת הרבנות מזה שנים.

לערוץ 7 נודע כי בראש התחום יעמוד קצין בכיר מהרבנות הצבאית, ככל הנראה בדרגת סגן-אלוף, אולם כאמור הסמכות העליונה תהיה של ראש אגף כוח האדם.