עזרא נאווי
עזרא נאוויצילום: עובדה, שידורי קשת

תושב מצפה יאיר, אהרל'ה לוי, מכיר היטב את פעיל השמאל עזרא נאווי, שמעט ממעשיו נחשפו בתכנית עובדה, ולדבריו מדובר באפס קצהו. 

"את עזרא אנחנו פוגשים בכל שבת בבוקר בשטחים שמסביב ליישוב, לפעמים גם בתוך היישוב, הוא היה נכנס עם הטנדר שלו ועם עוד כמה פעילים וצלם טלוויזיה. לפעמים הם היו שואבים את המים מהבורות של דליה הר סיני, כך שלעדר של דליה לא יהיו מים. לעיתים היו מאבקים על קרקעות, שבחלקם הפסדנו, כמו השכן שלנו מרדכי דויטש שנאלץ לפרק את החממות שלו".

לדבריו, המטרה של נאווי הייתה לייצר פרובוקציות ולצלם אותן, "במקביל למאבק המשפטי, הוא היה צריך לייצר את הנרטיב, שזה אדמות של ערבים, וכך שבת אחרי שבת הוא מביא אנשים לשטחים שלנו, הצבא הדף אותם. כל שבת הוא היה מעסיק בין חמישה לעשרה כלי רכב צבאיים שנוסעים איתו, מפרובוקציה לפרובוקציה, מסוסיא לחוות מעון, לכרמל ועוד. להערכתי הוא גם היה מקבל כסף אם הוא היה מביא סרטים טובים. כך הוא הראה שהוא פועל, הוא היה צריך להראות שהמתנחלים אלימים".

אהרל'ה לוי מקווה שכל שאר החומרים שלא פורסמו, עוד יצאו לאור "אני יודע עוד דברים, ומה שפורסם זה רק אפס קצהו, אני מקווה שהחומרים האחרים יצאו לרבים ואין לי ספק שאם זה יקרה הפעילות שלהם תדעך. לגבי השבתות הקרובות - אני מאמין שהם ינסו להוכיח שזה לא מפריע להם מה שפורסם, והם ימשיכו בפעילות".