אורי מקלב
אורי מקלבצילום: פלאש 90

מאות טונות של מזון טרי ומזין בעלות כוללת של כשמונה מיליארד שקלים מושמדים מידי שנה ואינם מגיעים לנזקקים, למרות שיכלו להוות הצלת חיים של ממש

נתון זה עלה היום (שלישי) במהלך יום לעידוד הצלת עודפי מזון שצוין בכנסת, ביוזמתם של מספר חברי כנסת בהם ח"כ הרב אורי מקלב (יהדות התורה).

"השמדה של מזון איכותי משחיתה לא רק את המזון שהולך לאבדון אלא גם את הנפש ואת העקרונות 'של איסור "בל תשחית", העזרה לזולת ותיקון עולם", ציין ח"כ מקלב.

במסגרת היום דנו וועדות הכנסת בנושאים הקשורים להצלת עודפי המזון. "מיליארדי שקלים שיכלו להגיע לנזקקים ולהאכיל ילדים רעבים מושמדים והולכים לאיבוד בגלל חוסר שימת לב של קובעי המדיניות המשרד הממשלה הנוגעים בנושא. זהו נזק מבחינה כלכלית, מלבד זאת זהו פגם חברתי וערכי במהותו", אמר ח"כ אורי מקלב.

לדבריו, "כולנו גדלנו על הערכים של שמירת המזון ו'בל תשחית' שהיא ערך עליון. בנוסף, הצלת המזון חשובה לאלו אשר אין ידם משגת וזהו הצלה של ממש מעבר ליתרונות כלכליים והחברתיים.

"חלקים גדולים באוכלוסייה מתמודדים בקשיים יומיומיים עם מזון שאינו משביע ואינו מזין, והתזונה הלקויה פוגעת גם ביכולת הקוגניטיבית והבריאותית של ילדי ישראל. ברור לכל שילד רעב לא לומד", הוסיף.

ח"כ מקלב הזכיר גם את חוק עידוד הצלת עודפי מזון שהגיש עם חה"כ הרב משה גפני בכנסת הנוכחית, המציע כי חברות יוכלו לתרום את עודפי המזון הטרי לנזקקים ולא תהא בכך כל בעיה אשר תביא להשמדת המזון. חוק המזון צפוי לעלות בשבוע הבא לדיון בוועדת השרים לחקיקה. "כבר שנים רבות נעשה ניסיון לשינוי הגישה של הרשויות האחראיות, וכעת לאחר מאמצים שעשינו בנושא נראה שיש שינוי גישה בנושא ובכך נביא לשינוי מגמה ממה שהיה נהוג עד היום", הוסיף ח"כ מקלב.