תאונה בגוש עציון
תאונה בגוש עציוןדוברות מד"א

מדי שנה, מתקבלות במד"א פניות מצד ניצולי שואה אשר אינם זכאים להחזרים בגין נסיעה באמבולנס מגורמים חיצוניים, דוגמת קופות החולים, המוסד לביטוח לאומי, חברות ביטוח ועוד, והנטל הכספי היה מוטל על כתפיהם.

במד"א, המחויבים על פי תקנות מגן דוד אדום  לגבות מכל מטופל תשלום בגין נסיעה באמבולנס, שקדו ומצאו פתרון יצירתי לבעיה, שיאפשר להקל את הנטל מניצולי השואה.

קרן מיוחדת שהוקמה לפני כ-4 שנים במד"א ממשיכה לסייע לניצולי שואה ומממנת הוצאות נסיעה באמבולנס במקרים בהם קופת החולים אינה מכסה את ההוצאות.

את הקרן הייחודית יזמו במד"א מתוך מטרה להקל על עשרות אלפי הניצולים ממלחמת העולם השנייה החיים כיום בישראל והסובלים מקשיים פיזיים, נפשיים וממצוקות כלכליות קשות וזקוקים מעת לעת לסיוע רפואי ולפינוי באמבולנסים של מד"א.

השתתפות הקרן מותנת במיצוי הזכויות של ניצול השואה מול הגורמים החיצוניים ועל פי קריטריונים מוגדרים.  

לדברי מנכ"ל מד"א, אלי בין, "ארגון מד"א מחויב על פי חוק לגבות תשלום בגין נסיעה באמבולנס מכל אדם שמפונה, אולם החוק היבש אינו נותן פתרון מספק לצרכיהם של הפרט בחברה הישראלית, ובראש ובראשונה ניצולי השואה".

"מדינת ישראל הוקמה, בין היתר, על רקע הטרגדיה שפקדה את העם היהודי במלחמת העולם השנייה, וניצולי השואה שעלו לארץ לאחר תום המלחמה היו שותפים מלאים להקמתה ולפיתוחה של הארץ ועל כן, הצבנו לנו למטרה לסייע בידם ופעלנו נמרצות להקמת הקרן המיוחדת שתוכל לכסות בעבורם את עלויות הפינוי באמבולנס וקבלת השירות הרפואי המקצועי מידי צוותי מד"א. אנו נמשיך לעשות כל שניתן על מנת לסייע בידם של עשרות אלפי ניצולי השואה החיים כיום בישראל", הוסיף בין.