ליאל. ניסה לחבל באולימפיאדה?
ליאל. ניסה לחבל באולימפיאדה?פלאש 90

שוברים שתיקה ושגריר ישראל לשעבר בטורקיה ובדרום אפריקה, אלון ליאל, ניסו לחבל בהשתתפותה של ישראל באולימפיאדת ריו 2016 הקרובה, שתתקיים בברזיל. כך חשף הערב (שלישי) העיתונאי ופובליציסט הימין שמעון ריקלין, בתכנית "הפטריוטים" בערוץ 20.

לדברי ריקלין, "שוברים שתיקה ישבו יחד עם אלון ליאל וחשבו שני דברים. איך הם מטרפדים את מינויו של דני דיין לשגריר ברזיל, ואיך למנוע ממדינת ישראל להשתתף ולהיות מוזמנת לאולימפיאדה הקרובה".

בשעות האחרונות עולה כי ארגון "עד כאן", שנחשף בשבוע האחרון בתכנית "עובדה" שבערוץ 2, הקליט את שיחתו של ליאל יחד עם בכירים בארגון שוברים שתיקה, במהלכה נשמעים שני הצדדים מתכננים כיצד למנוע את מינויו של דיין לשגריר ישראל בברזיל וכן למנוע את השתתפותה של ישראל באולימפיאדה שתתקיים בקיץ הקרוב במדינה. 

ליאל, שגריר ישראל בעבר כבר קרא לא פעם להטלת חרם על ישראל כשבשנת 2012 קרא להחרמת מוצרים המיוצרים בהתנחלויות וכן תמך באופן פומבי בחרם תרבותי על ישראל, כשזה אף משמש כיום כחבר במועצה הציבורית של ארגון "בצלם".

אם אכן ונכון הדבר, עשויה פעולה זו של ליאל ופעילי שוברים שתיקה להביא לידי עונשים חמורים וקשים מצידן של רשויות החוק.

חברו של ליאל, מיכאל בן יאיר מי שהיה היועץ המשפטי לממשלה לשעבר כתב בדף הפייסבוק שלו אישור לשיחה המוקלטת, כשכתב, "השתולים ממשיכים בפעילותם, מצלמים ומקליטים הפעם את חברי הטוב אלון ליאל בפגישה סגורה של שוברים שתיקה". 

גם ליאל עצמו לא הכחיש את הדברים המיוחסים לו כשאמר כי הוא מעדיף לחכות לתיעוד שיתפרסם מחר.