חוטובלי וצוערי משרד החוץ בשומרון
חוטובלי וצוערי משרד החוץ בשומרוןצילום: דוברות משרד החוץ

קורס צוערי משרד החוץ, שגרירי ישראל לעתיד, מסיירים היום (רביעי) ביהודה ושומרון בהתאם להבטחתה של סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי לבצע מהפכת הסברה במשרד החוץ ולשלב בקורס הצוערים גם סיור בשומרון.

סגנית שר החוץ פגשה את הצוערים ב''מרפסת של המדינה'' ביישוב פדואל, שם הרצה בפני הצוערים ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן.

"ההתנחלויות חוקיות ומשרד החוץ הוציא מסמך משפטי בנושא", הדגישה חוטובלי. ''מדינת ישראל בונה באופן חוקי, וכל הבתים יושבים על אדמות מדינה או על אדמות שנקנו בכסף. מדינת ישראל מקפידה לא לבנות על קרקע פלסטינית פרטית".

צוערי משרד החוץ בשומרון

סגנית שר החוץ התייחסה גם לדברים שאמרה שרת החוץ השבדית, "למעלה משנתיים היחסים עם שבדיה נמצאים ברמה מסוימת של נתק. כלומר אנחנו מסרבים לביקורים של שרת החוץ השבדית בישראל, ברמה הכי ברורה מדינת ישראל מעבירה מסר חריף מאוד לשבדיה שאומר 'אתם מגבים טרור, אתם נותנים רוח גבית לדאעש לפעול בכל תחומי אירופה'.

''ישראל בהקשר הזה מעבירה מסרים מאוד חריפים לגורמים האלה, שבמקום להבין מי נמצא בצד שנאבק בטרור ובצד שבאמת רוצה לשמור על חיי אדם, מי שנמצא בצד הזה מנתק את עצמו מהיכולת להיות שחקן במגרש המערבי. ההתבטאויות האלו הן שילוב רע בין איוולת לטיפשות מדינית וישראל בהקשר הזה סוגרת את הדלת בפני שבדיה בפני ביקורים רשמיים בישראל''.

ראש מועצת שומרון דגן הוסיף "אנחנו מודים לסגנית השר שבחרה דווקא בסיור בשומרון וסבורים שמדובר בלא פחות ממהפכה בהסברה של משרד החוץ. אנחנו מקווים שהצוערים יפנימו את המסרים ויהיו מסוגלים לדברר את ישראל בעולם באופן טוב יותר משנעשה עד היום". 

הוא הזמין את שרת החוץ השבדית לבקר בשומרון. ''אני מזועזע מעזות המצח של שרת החוץ ושמח שמדינת ישראל ברורה במסרים שלה בנושא הזה ואינה מורידה ראש. הייתי רוצה לראות כיצד שבדיה הייתה מתמודדת עם טרור. אני מזמין את שרת החוץ השבדית לשומרון כדי לראות עם איזה טרור מתמודדים התושבים כאן ובמדינת ישראל".