יולי אדלשטיין
יולי אדלשטייןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, יוצא במתקפה חריפה נוכח החלטת הרשות המוניציפאלית של טהרן, לקיים תחרות בינלאומית ליצירת קריקטורות עם מוטיב של הכחשה וגיחוך של השואה.

אדלשטיין שלח מכתב חריף למזכ"ל האו"ם באן קי מון, "מילים לא תוכלנה לתאר את גודל הסלידה והמחאה של מדינת ישראל ועם ישראל", כתב. ''אני משוכנע שגם מצד רבים וטובים בעולם, מול ההוכחות החוזרות ונשנות של איראן להמשיך במדיניות הכחשת השואה שלה גם תחת משטרו של רוחני".

בהמשך המכתב דרש אדלשטיין ממזכ"ל האו"ם שיפעיל את ''סמכותו המוסרית'' ויודיע בפומבי על גינויו וסלידתו ממדיניותה של איראן.

במקביל פנה אדלשטיין לכל חברי הכנסת בקריאה לפעילות מתואמת ברשתות החברתיות לרגל יום השואה הבינלאומי. "אנו עדים לצערנו לתופעות קשות, חוזרות ונשנות, של אנטישמיות גוברת ברחבי העולם. בימים אלו הוכרזה בטהרן תחרות בינלאומית נושאת פרסים כספיים גבוהים של קריקטורות בנושא הכחשת והגחכת השואה", כתב.

בהמשך ביקש יו"ר הכנסת להירתם למהלך ניו-מדיה משותף, שיביע באופן נחרץ וללא הבדלי השקפה פוליטית את הסלידה מתופעות אלו, באמצעות פרסום תמונה מתקופת השואה ברשתות החברתיות, בליווי כיתוב שייפתח במלים "זיכרון השואה שלי" ותיאור קצר של משמעות יום זה עבור הח"כים.  

בצעד נוסף, הורה אדלשטיין לגורמים האחראים בכנסת לקיים ביום השואה הבינלאומי שיצוין במשכן תערוכה רחבה שבה תוצגנה תמונות וכרזות הנוגעות לזיכרון השואה.

יו"ר הכנסת אמר "תם עידן 'הפרוטוקולים של זקני ציון' וה'דר שטרימר'. העם היהודי והנהגתו צריכים לצאת למתקפת נגד לביעור ילקוט הכזבים. אסור לנו להחריש נוכח אנטישמיות גואה והלכי רוח שטופי שנאה וארס כלפי העם היהודי.

''בעת הזו אנו משיבים מלחמה שערה בכל הכלים ההסברתיים, הדיפלומטיים והפרלמנטריים העומדים לרשותנו כדי להבהיר שלא נבליג ולא נשלים עם הסתה נבזית וגזענית", הדגיש אדלשטיין.