גוטמן במדי הנבחרת. מצפה לו הרבה עבודה
גוטמן במדי הנבחרת. מצפה לו הרבה עבודהצילום: משה שי, פלאש 90

דרך חדשה, יכולת ישנה. הפועל ת"א שוב ערכה שינויים מסיביים בכל הקשור לצד המקצועי של הקבוצה.

אחרי שרכשה כ-20 שחקנים וצוות אימון חדש בתחילת העונה, מחלקם נפרדה כבר, בחלון ההעברות האחרון ערכו האדומים מתל אביב שינוי נוסף מהותי ביותר - החתמת אלי גוטמן כמנג'ר, ועוד חיזוק של מספר שחקנים מרכזיים.

כסף כנראה לא חסר לאדומים מתל אביב, אבל בינתיים אין תמורה לאגרה. 

גם מול האחרונה בליגה הלאומית, הפועל נצרת עילית, התקשו השחקנים האדומים מתל אביב במשחק שהתקיים בין השתיים הערב (רביעי) במסגרת סיבוב ח' של גביע המדינה שבכדורגל.

מאז הגיע גוטמן להפועל, הקבוצה כבשה שלושה שערים בליגת העל במחזור האחרון, דבר שלא עשתה מזה זמן רב. גם הערב השחקנים באדום כבשו שלושער, אך בדומה למשחק האחרון שלהם בליגה הבכירה, גם הערב היו אלה שלושה שערים שהגיעו ביכולת רעה עד מאוד. מול האחרונה בטבלת הליגה הלאומית, זה רק הופך את העניין למביך עוד יותר עבור האדומים.

למזלם של האדומים מתל אביב, השחקנים שממול הגיעו לבעיטות העונשין מ-11 מטרים כשהם עייפים ומותשים, שכן אלה לא רגילים לרמת אינטנסיביות גדולה כמו שהציגו הערב במהלך 120 דקות המשחק. זה נגמר עם ניצחון של הפועל תל אביב בדו קרב פנדלים בתוצאה 4:2. הקבוצה של גוטמן וגיא לוי ממשיכה לשלב הבא במפעל גביע המדינה שבכדורגל, לא ביכולת מרשימה. לגוטמן מצפה הרבה עבודה. 

המשחק נפתח בסערה כשהקבוצה מנצרת עילית עלו ראשונים ליתרון כבר בדקה ה-3 משער של מוטי מלכה לאחר בעיטה חופשית. כעבור רבע שעה שגיב יחזקאל השווה את התוצאה, אך ערן מלכין דאג להחזיר את היתרון לזכות הקבוצה מהליגה הנמוכה יותר. 

חושבים שנגמר? ממש לא. בדקה ה-43, שוב יחזקאל דאג להשוות את התוצאה כשכבש לזכות הפועל תל אביב, ושתי הקבוצות ירדו בשיוויון 2:2 להפסקת המחצית. 

אף אחת מהקבוצות לא הסכימה לוותר על המשחק, ובדקה ה-78 עומרי אלטמן קבע יתרון ראשון לאדומים במשחק, בדרך להפעלה לשלב הבא בגביע המדינה שבכדורגל. הפעם היה זה תורם של שחקני נצרת עילית לכפות שיוויון כשאוסי מוואלי קבע כזה בדקה האחרונה כמעט למשחק, בדקה ה-89.

במצב של שיוויון, בתום 90 דקות של משחק, שלח השופט את שתי הקבוצות להארכה בת חצי שעה, וכשגם בסיומה עמדה התוצאה בעינה, נשלחו השתיים אל בעיטות ההכרעה מנקודת העונשין מ-11 מטרים.

שם, כשהלחץ והעייפות החלו להשפיע, ידה של הפועל תל אביב הייתה על העליונה, וזו חגגה ניצחון בקושי על האחרונה בטבלת הליגה הלאומית. לא משהו להתגאות בו בהכרח. 

בסיום, הפועל מעפילה אל השלב הבא, שם היא עשויה לפגוש יריבה קשה הרבה יותר מזו שפגשה הערב. לגוטמן, הידוע בתור מאמן שיודע להכין את קבוצתו למשחקי גביע, מצפה עבודה רבה בכדי לזכות בתואר העונה.

יתר משחקי סיבוב ח' של גביע המדינה שבכדורגל שהסתיימו הערב: מכבי הרצליה - בית"ר ת"א/רמלה 2:1, הפועל כפר סבא - הפועל עפולה 0:2, הפועל רעננה - הכח רמת גן 0:2.