יותם הלפרין. משחק לא טוב הערב
יותם הלפרין. משחק לא טוב הערבצילום: דור קדמי

בקרב המפסידות של בית ח' בשלב הבתים השני של מפעל היורוקאפ האירופי, גברה גראן קנאריה הספרדית על הפועל ירושלים הערב (רביעי) בתוצאה 75:64.

הספרדים שהגיעו בעונה שעברה לגמר היורוקאפ, מרחק נגיעה מהתואר היוקרתי אותו הפסידו לחימקי מוסקבה הרוסית בתום שני משחקים בסדרת הגמר ביניהן, הגיעו אל היכל הפיס ארנה שבבירה הישראלית כשהם עם הגב אל הקיר.

מול ירושלים שהופיעה בסגל מעט חסר ואינו כשיר במאת האחוזים, עם בעיות ההגנה הידועות שלה ממילא, זה היה קל לספרדים, למרות רבע אחרון בו התעוררו מעט השחקנים הירושלמים באדום.  הספרדים הציגו משחק התקפה משובח עם קליעות מרובות מחוץ לקשת השלוש, לירושלמים לא הייתה תשובה בהגנה וגם לא בהתקפה, ובסיום ירדו מנוצחים בפעם השניה בשלב הבתים השני של המפעל האירופי.

משחק זה יכול להכריע כיצד ומתי תיגמר העונה האירופית של הירושלמים, כשהפעם יהיה להם קשה הרבה יותר לשחזר את ההעפלה הניסית שלהם משלב הבתים הראשון של המפעל, ממנו עלו בשניה האחרונה. 

למרות שהמשחק התקיים באולמם הביתי שבירושלים, השחקנים באדום התקשו מאוד לקלוע נקודות בפתיחה כשקלעו רק ארבע נקודות ב-4 וחצי הדקות הראשונות של המשחק. בזכות בלבול וערבוביה בהגנת הספרדים, הצליחו הירושלמים להישאר בתמונת המשחק, והצליחו למחוק פיגור בן 6 נקודות, עם הירידה לסיום הרבע הראשון. לאחר 10 דקות של משחק לוח התוצאות הראה 1816 לזכות האורחים מספרד.

ברבע השני הספרדים הבליטו את היכולת האדירה שלהם מחוץ לקשת השלוש, כשלירושלמים לא היה מענה לכך. הספרדים החלו לפתוח פער כשהובילו כבר בתוצאה 39:22. הפער המשיך לתפוח על אף ניסיונותיו של דונטה סמית', שחקנה הזר המצויין של ירושלים, ולהפסקה ירדו השתיים כשהתוצאה עמדה על 46:29 לזכות הספרדים. 

מול גראן קנאריה, שלבשה מדים צהובים באולמם הביתי, היה מצופה מהירושלמים להראות לכל הפחות מעט לחימה, כי על יכולת לא היה מה לדבר הערב, אך אלה פשוט לא היו באותה הרמה של הספרדים. האורחת פתחה את הרבע השלישי מאותה נקודה בה סיימה את השני כשצלפה שלשה ועלתה ל-20 הפרש. ההתקפה של ירושלים לא תפקדה והספרדים ניצלו זאת בכדי להגדיל את היתרון לקראת הרבע האחרון, 61:42.

הרבע האחרון היה מיותר עבור שתי הקבוצות, כשהניצחון של הספרדים לא הוטל בספק ולו לרגע אחד. הספרדים הורידו את הרגל מהגז והירושלמים הצליחו לנצל זאת בכדי לצמק מעט את התוצאה במעט. בסיום, הפסד שעשוי לסבך את ירושלים בהמשך השלב הנוכחי במפעל האירופי, 75:64.

מבית בו עולות רק השתיים שיסיימו במקומות הראשונים, ירושלים צריכה לקוות לעזרה מיריבותיה בבית, אבל קודם כל להתחיל ולנצח בשלב הבתים השני של מפעל היורוקאפ. בינתיים, זה נראה רחוק מיכולתם. 

הרבו לקלוע לירושלים: טוני גפני 14 נקודות ו-6 ריבאונדים, יותם הלפרין 14, ליאור אליהו 10 נקודות, 9 ריבאונדים ו-5 איבודים, מאט ג'נינג 10 נקודות ו-5 ריבאונדים, דונטה סמית' 8 נקודות ו-5 ריבאונדים, אי ג'יי רולנד 6 נקודות ו-7 אסיסטים ורפי מנקו 2 נקודות.

לגראן קנאריה הספרדית: סאסו סאלין 20 נקודות (5/9 לשלוש), אלברט אוליבר 18 ו-5 אסיסטים, אלן אומיץ' 15 ו-6 ריבאונדים, פאבלו אגילאר 9 ו-6 ריבאונדים, יוליס באס 5 ו-5 ריבאונדים, אוריאול פאולי 4 ו-5 ריבאונדים, סיטאפה סבאנה 2, צ'אב רבאסדה 2 ו-4 אסיסטים.