במרחק נגיעה. בתום הסיבוב הראשון של ליגת ווינר סל רבים דיברו על הקבוצה המפתיעה מראשון לציון והימרו עליה כמועמדת רצינית להצטרף סוף כל סוף לאחר שנים, למירוץ האליפות האמיתי, בו לוקחות הפועל ירושלים ומכבי תל אביב חלק.

היכולת שלהם בליגה הישראלית, בשילוב ההצגות שנתנו בשלב הבתים הראשון של מפעל היורופ קאפ, מבלי שזה יזיק לזה גרר מחמאות מכל עבר והתפעלות של ממש. בחירת הזרים, המאמן הישראלי, השחקנים הישראלים המוכשרים והצעירים, כל אלה גרמו רק להתפעלות עוד יותר גדולה ממכבי ראשון לציון.

מאז, הכתומים מראשון סופרים כבר שלושה הפסדים רצופים בליגה הישראלית הבכירה, בעוד שבליגה האירופית השלישית בחשיבותה וביוקרתה, היורופ קאפ, זו כעת מחזיקה במאזן של שני ניצחונות רצופים והפסד אחד, אחרי משחק נוסף הערב (רביעי) בליגה האירופית בה לוקחים אלה חלק, כשהערב אירחו באולמם הביתי את קטאיה יוהנסו הפינית. 

אחרי הניצחון הגדול על וילרבאן הצרפתית במחזור האירופי הקודם, הכתומים מעיר היין אירחו יריבה שעל פניו נראתה קלה בדמותה של יוהנסו הפינית, אך רק רבע רביעי בו הכתומים התפוצצו על הפינים הוביל לפער כה גדול. עם ניצחון בתוצאה 85:96 על הפינים, הכתומים מראשון לציון משפרים משעותית את מעמדם בבית ואת מיקומם בדרך להעפלה לשלב הבא במפעל האירופי שלהם. 

הרבע הראשון נפתח בצורה צמודה, כששתי הקבוצות הציגו רק משחק התקפה, הגנה אין. לאחר 10 דקות של משחק קלעו כבר שתי הקבוצות 31 נקודות ו-29, כשהמקומיים מראשון הם אלה שהובילו.

התוצאה המשיכה להישאר צמודה גם במהלך הרבע השני כששתי הקבוצות שיחקו מעין משחק 'חיובים', בה כל קבוצה מאתגרת את השניה בסל, וזו לא מאכזבת את יריבתה. להפסקה ירדו השתיים בשיוויון 53:53.

ברבע השלישי החלו מעט להתעורר שחקני ראשון, כשגם העייפות אצל הפינים נתנה את אותותיה. שלשה של קווין פאלמר העלתה את ההפרש של ראשון כבר ל-11 נקודות, שתי דקות לסיום הרבע השלישי, אך ראשון הצליחה לפספס את ההזדמנות שהייתה בידם לפתוח פער גדול יותר, ולרבע האחרון עלו הכתומים כשהם מובילים 72:79.

הפינים לא ציפו למה שעתיד לקרות להם ברבע האחרון, כשספק אם גם הכתומים ידעו למה הם מסוגלים לעשות. הפינים קלעו 13 נקודות בלבד במהלך הרבע האחרון כשאיפשרו לכתומים לקלוע 17 כאלה בדרך לניצחון שני ברציפות במפעל האירופי, ניצחון שמחזק את מעמדם בביתם ומציב אותם במיקום טוב ונוח יותר בכדי להפעיל לשלב הבא במפעל. ​

לראשון הרבו לקלוע: ליונס (6 אסיסטים) ורייט (7 ריבאונדים) 22 כ"א, מונרו 21 (9 ריבאונדים, 5 איבודים), דאוסון 17 (8-12 מהשדה, 4 אסיסטים), חנוכי 8, יאנגר 6.

לפינים: ווילסון 27 (22 במחצית, 40 דקות, 6-10 לשלוש, 7 ריבאונדים), סימפסון 15 (5-14 מהשדה), וירטאנן 10, הולילה 9, דסרוסיירס 8, סקראב 7, ראניקו 6 (16 אסיסטים, 4 איבודים), ואן אנדרינגה 3.