מה אני צריכה לעשות?
מה אני צריכה לעשות?Thinkstock

שאלה:

רציתי להתייעץ. אני מעל  גיל 30 ולאחרונה הבחורים שדווקא רציתי אותם הורידו אותי, וחשבתי מדוע זה קרה. 

אציין, שאני עובדת כמנהלת סניף בבנק הפועלים ובמשרה נחשקת. ויתכן שבגלל העצמה שבי ובעקבות העבודה, יש לי תמיד מה לומר ולהוביל וכמעט כל שם שהבחור מעלה במהלך הפגישה בהקשר לכל מה שנאמר, אני מכירה ומציינת את זה ואז אנחנו מרחיבים את השיחה וכו'…

חשבתי שאולי אני צריכה יותר לשתוק ולא להראות שאני מכירה ויודעת הרבה דברים ולתת לו להוביל ולראות איך הוא מתמודד. 

שאלתי חברה בעניין והיא אמרה שאני אמשיך להיות כזו, כי בחורים מחפשים בחורה שיש לה עמוד שדרה ולא ההפך, הייתי רוצה לשמוע מה דעתכם. 

תשובה:

שלום איילת ,

כל הכבוד לך שאת חושבת ובודקת את עצמך ומנסה להפיק לקחים. 

נשמע שאת בחורה מאוד משכילה, אסרטיבית, מנהלת ועם ידע רחב, ואלו תכונות מאוד חשובות שבעזרתן את מצליחה, בחברה, בעיסוק שלך,  טוב לך עם זה וזה ממש נפלא!

את בוודאי עושה, תורמת, וממצה את עצמך – ואת האישיות המיוחדת שלך, ואשרייך!

אבל את שואלת, ובצדק, האם אלה לא תכונות וכישורים העלולים להפריע לך – בתהליך הדייטים ובזוגיות.

זוגיות טובה, מורכבת קודם כל משני אנשים ששמחים במה שהם, וממצים את עצמם – ואת זה את עושה בצורה כל כך משמעותית – יחד עם זה - קשר זוגי כולל רובד נוסף, קצת שונה במהותו מקשרים אחרים, וצריך בשבילו להשתמש בתכונות ומיומנויות נוספות.

המיומנויות הנצרכות, הן לא משהו שאת צריכה ללמוד מחדש או לאמץ, ובוודאי שלא לחקות. אלו דברים שכבר נמצאים אצלך בפנים, רק שעד עכשיו אולי לא היית צריכה להשתמש בהם ולכן יתכן שאת פחות מודעת אליהם.  אבל הן קיימים בך מעצם היותך אישה.

אולי יש קול בתוכך, שמחכה לא להיות זאת שיודעת ומחליטה, שמחכה להיות זאת שמובילים אותה, נותנים לה, מחליטים בשבילה קצת לפעמים? 

האם יש בתוכך את הרצון להיות ליד מישהו חזק, מישהו שתעריכי ואולי אפילו קצת תעריצי? ואולי לפעמים היית רוצה להרגיש, שיש מישהו שאכפת לו ממך, שדואג לך?

לפעמים קצת מפדח אותנו להרגיש את זה… לפעמים אפילו מרגיש קצת  "פיצול אישיות" – מי אני – מנהלת או ילדה קטנה?! 

וזה בסדר… מותר להיות גם וגם… מותר להיות גם מנהלת/קומונרית-תותחית/מורה אהובה/ וכו'… וכן…גם אישה

ובעברית? מה זה אומר? 

להאמין שיש לו מה לתת לך. לחפש את זה…ולהנות מזה. בעבודה החשובה שלך – יכול להיות שיש לך שם דילמות מדי פעם?  אולי אפשר לשתף אותו – ולקבל ממנו? "מה כבר יש לקבל ממנו? מה הוא מבין בעבודה הבכירה שלי?"

העבודה שלך באמת בכירה, ואת בוודאי תורמת בה המון. אבל המחשבה של: "אני כל כך מוצלחת – אז למה אני צריכה אותו בעצם" – היא מכשול מאוד רציני להצליח לבנות קשר.

זה לא משאיר פתח לחיבור. אם את חולמת על מישהו, שאפשר להעריץ, שיקשיב לך ויהיה שם בשבילך… אז אולי כדאי לפתוח לו קצת פתח לזה… 

גם אם הוא לא מבין בנושא המקצועי – אולי הוא יכול להקשיב? אולי הוא יכול לתרום לך בכך שיהיה אכפת לו? ואולי – גם תהיה לו איזה עצה טובה? או כמה מחמאות על כל התפקוד שלך והדילמות האחרות שפתרת בדרך?

אנחנו נותנות המון במישורים רבים של החיים – בעבודה, עם החברות, עם ההורים וכו'… בקשר זוגי – בוודאי יש מקום נרחב לתת, אבל מה שיוצר חיבור מיוחד, משיכה רגשית מיוחדת ו"קליק"… זה דווקא המקום שבו אנו מאפשרות לעצמנו לקבל – הקשבה, אכפתיות, גב, תמיכה יציבות ו…להינות מזה.

ובמפתיע ממש – מה שיוצר גם לבחור "עניין מיוחד" בקשר  זה - שצריכים אותו, שיש לו מה לתת לך, שההקשבה שלו – יקרה בעינייך, שהנוכחות שלו – משמעותית, שהמחשבות שלו – מעניינות אותך ונותנות לך כוח פנימי, כיוון רוחני.

אז תכלס , מה אני צריכה לעשות בפגישה?

כדאי לך לשים לב למה את מקבלת תוך כדי הפגישה, לתת לעצמך להינות מזה… ואולי אפילו קצת לפרגן על זה…

כדאי לתת מקום לבחור – להתייעץ, לשאול, לשתף בעולם האישי שלך, לאפשר לו – להיות משמעותי עבורך… זה נושא רחב, שיש עוד הרבה מה להעמיק בו.