המאבק נמשך, אבל בשקט. קבר דוד
המאבק נמשך, אבל בשקט. קבר דודצילום: פלאש 90

רבני קבר דוד בראשם הרב יוסף ברגר והרב אהרן יצחק שטרן, פנו לראש הממשלה נתניהו בדרישה לעצור באופן מיידי את חילול הקברים בסמוך לציון קבר דוד המלך בהר ציון.

 

במכתב לראש הממשלה טוענים השניים כי החפירות הארכיאולוגיות שמתבצעות בימים אלה בהר ציון על ידי רשות העתיקות והכנסייה היוונית, עלולות לפגוע באזור בו נמצאים האולמות של קברי דוד המלך ואוצרות המקדש.

 

הרב יוסף ברגר אומר לערוץ 7, כי מי שניסה בעבר להיכנס לקברי בית דוד נשרף או מת בדמי ימיו, כלשונו. "בספרי ההיסטוריה על המלך הורדוס, נכתב שבזמנו הוא ניסה להיכנס עם חייליו לקברי בית דוד ויצתה אש וכילתה אותם.

"איך ייתכן שאין מחאה? זו שערורייה וחרפה לחפור בקבר בקברי מלכי בית דוד. יש כאן יד נסתרת שמנסה להעלים את הכל, אולי מישהו מנסה להתרפס בפני אותם נוצרים".

 

הוא תמה על השתיקה החרדית לנוכח החפירות בהר ציון, "חובתנו בשעה זו למחות על חילול השם וחילול הקודש, לזעזע ארץ ומלואה, ולעצור את הביזיון הנוראי הזה. פניתי גם לכל הח"כים החרדים, הרי במקום הזה קבורים כל מלכי בית דוד ובראשם דוד המלך, זו סכנה גדולה. אנחנו ניסינו להיכנס ולראות מה הם עושים אך לא נתנו לנו, גרשו אותנו".