הפגנת סטודנטים באוניברסיטת תל אביב. ארכיון
הפגנת סטודנטים באוניברסיטת תל אביב. ארכיוןצילום: תומר נויברג, פלאש 90

הוועדה לקיום פעילות ציבורית באוניברסיטת תל אביב דנה היום (חמישי) בהשגותיו של תא הליכוד של אגודת הסטודנטים והחליטה לאשר את קיום הפעילות שביקש ביום ראשון הקרוב, במקביל לפעילות של תא מרצ ו"שוברים שתיקה", כך נמסר לערוץ 7 מהאוניברסיטה.

ההחלטה ניתנה בכפוף להתחייבות התאים לשמור על הסדר הציבורי בקמפוס.

מוקדם יותר היום דווח כי אוניברסיטת תל אביב דחתה את בקשת חברי תא הליכוד באוניברסיטה לקיים אירוע שקט בזמן אירוע של תא מרצ וארגון "שוברים שתיקה".

הסטודנטים נדהמו כאשר קיבלו תשובה לקונית מדקאן הסטודנטים לפיה "לא ניתן לקיים את האירוע במועד זה", אשר ניתנה ללא הסבר נוסף.

יו"ר תא הליכוד באוניברסיטת תל אביב, הודיה שחר, תקפה את החלטת רשויות האוניברסיטה, "בחסות חופש הביטוי, דקאן הסטודנטים, פרופ' טובה מוסט, מאפשרת קיום אירועים של חברי תא מרצ וארגון השמאל הקיצוני 'שוברים שתיקה', אז מדוע היא אינה מאפשרת גם קיום אירוע של תא הליכוד ותאים ימניים אחרים? האם יש חופש ביטוי וחופש התארגנות רק לצד אחד במפה הפוליטית באוניברסיטת ת"א?".

לדבריה, "ההחלטה של דקאן הסטודנטים למנוע מאיתנו לקיים אירוע אלטרנטיבי, מפגן תמיכה בחיילי צה"ל, היא תעודת עניות לאוניברסיטה, שמאפשרת רק לצד אחד לבוא לידי ביטוי ולא תורמת לשיח מאוזן בקמפוס".