נוסעים אוטובוס אגד 492
נוסעים אוטובוס אגד 492צילום: מאיר סלע

עובדי אגד ישביתו החל מיום שני הקרוב את פעילות האוטובוסים של החברה בכל רחבי הארץ, בעקבות מה שהם מגדירים "מהלכים חד צדדיים שנוקטת הנהלת החברה ופיצוץ המו"מ בין הצדדים".

לטענת העובדים, סלע המחלוקת העיקרי בדיוני העובדים מול הנהלת אגד, נעוץ בכך שנהגי אגד, המרוויחים כ-32 עד 33 שקל לשעה, צפויים להפוך לבעלי ערך השעה הנמוך ביותר בקרב נהגי התחבורה הציבורית בישראל.

עוד טוענים העובדים כי בנוסף לסירובה של הנהלת אגד לעדכן את שכר הנהגים, ההנהלה נוקטת בצעדי התייעלות חד-צדדיים, שפוגעים בזכויותיהם החוקיות וההסכמיות של העובדים.

אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אמר היום: "לא יעלה על הדעת שחברה אשר קיימת מקום המדינה תשלם את ערך השעה הכי נמוך בתחבורה הציבורית ובנוסף תפגע באופן חד צדדי בשכרם של העובדים. בכוונתנו לפעול בכל האמצעים שעומדים לרשותנו על מנת לשמור על שכרם, כבודם ומעמדם של עובדי אגד".

דובר אגד, רון רטנר, מסר בתגובה "איום ההשבתה עליו הכריזו העובדים וההסתדרות נובע מהסכמות שנעשו באחרונה בין הממשלה לחברות התחבורה הציבורית הפרטיות, הסכם שלא כולל את נהגי אגד, ושיביא להעלאת השכר לנהגים במימון האוצר.  

"במסגרת המו"מ שהתנהל בימים האחרונים, הוצגו לעובדים ולהסתדרות פתרונות ובהם, התחייבות ששכר הנהגים באגד לא יפחת מהמקובל בענף. הובהר, שדרישות העובדים יוכלו לבוא על פתרונן רק במסגרת ההסכם החדש, בין אגד והממשלה, שהמו"מ לגביו מתנהל בימים אלה. 

"על בסיס ההתחייבויות שניתנו לעובדים ולהסתדרות, אנו קוראים לעובדים להימנע משביתה בלתי נחוצה, שכל שתשיג בעת הזאת תהיה פגיעה קשה בציבור הנוסעים ולקוחות אגד'', הוסיף.