לובומיר זאורלק
לובומיר זאורלקצילום: רויטרס

בפגישה שקיים עם קתרינה פון שנורביין, ראש הועדה למאבק באנטישמיות של המועצה האירופית, גינה שר החוץ הצ'כי לובומיר זאורלק את המתקפות האחרונות נגד יהודים באירופה ובצ'כיה עצמה, וקרא לנקוט בצעדים על מנת למנוע את התגברות האנטישמיות ביבשת.

"אני מודאג וחושש מאוד מההתקפות על יהודים ועל בני מיעוטים אחרים המתרחשות כעת באירופה כולה, כולל כאן בצ'כיה" אמר זאורלק. הוא הוסיף כי על תושבי אירופה כולה ללמוד לקח מההיסטוריה ולמנוע גילויי שנאה כלפי יהודים שעלולים להביא לדבריו למעשים שיזכירו את השואה.

"כאשר אנו זוכרים את מה שאירע בעבר, אנו חייבים לעשות הכל על מנת מנוע ממקרים טרגיים כאלו לחזור על עצמם" אמר זאורלק.

שר החוץ הצ'כי התייחס בדבריו לאתר האינטרנט "White media" המעורר סערה במדינה. בשבועות האחרונים העלו האקרים תכתובות דואר אלקטרוני פרטיות של ראש ממשלת צ'כיה בוחוסלב סובוטקה, לאחר שפרצו לתיבת הדואר שלו.

בימים האחרונים העלו מפעילי האתר גם רשימות של תושבי צ'כיה השולחים את ילדיהם לבתי ספר יהודים במדינה. "העובדה שהאתר פרסם רשימה של אנשים השולחים את בניהם לבתי ספר יהודים מעוררת אצלי דאגה עצומה. אני מתכוון לדבר על כך עם שר הפנים הצ'כי, ראש הממשלה סובוטקה, וכן עם השותפים שלנו בישראל ובארה"ב על מנת לפעול בנידון יחד" אמר זאורלק.

חלק מתכתובות המייל הפרטיות של ראש הממשלה סובוטקה שפרסמו ההאקרים בימים האחרונים באתר נגעו גם לבעיית המהגרים המוסלמים לאירופה ובשאלה כיצד למנוע את כניסתם לצ'כיה.

הנציבה האירופית פון שנורביין התייחסה גם היא לגילויי האנטישמיות כלפי יהודים באתרי אינטרנט, רשתות חברתיות ופורומים שונים. היא אמרה כי מניעת התפשטות האנטישמיות ברשת האינטרנט היא אחת המשימות הראשונות בהן היא מתכוונת לטפל בעתיד הקרוב.

היא קראה למדינות וארגונים נוספים להצטרף למאבק. "אני מתכוונת לפעול להגברת החינוך בנושא זכויות אדם בכל מדינות האיחוד האירופי, וכן להעביר הצעת חוק שתאסור על הכחשת השואה באופן גורף בכל מדינות האיחוד. לאחר מכן אני מתכוונת לפעול גם למניעת אפליה על רקע גזעי במקומות עבודה או מוסדות אחרים" אמרה פון שנורביין.