ראאד סלאח בבית המשפט
ראאד סלאח בבית המשפטצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

שר הפנים, אריה דרעי, חתם היום (חמישי) על צו איסור יציאה מהארץ ליו״ר הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית בישראל, השייח' ראאד סלאח, לסגנו כמאל חטיב ולפעילים נוספים בתנועה.

דרעי חתם על צו האיסור מתוקף סמכותו, לאחר ששוכנע כי קיים חשש ממשי שיציאתם מן הארץ של סלאח, חטיב והפעילים הנוספים עלולה לפגועה בביטחון המדינה.

הצווים ייכנסו לתוקף בימים הקרובים ויהיו בתוקף לחודש ימים, במטרה לאפשר הגשת השגות לצווים. לחלק מהפעילים תמה תקופת האפשרות להשגה ולמעשה צו האיסור בעניינם הוארך בחמישה חודשים.

נזכיר כי בחודש נובמבר האחרון החליט הקבינט המדיני להוציא מחוץ לחוק את הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית. ראש הממשלה נתניהו אמר אז כי "דמוקרטיה חייבת להגן על עצמה, היא חייבת להתגונן מפני מי שחותר תחתיה. הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית בישראל חותר נגד המדינה.

''הוא מסית לאלימות נגד אזרחים חפים מפשע, הוא מקיים קשרים הדוקים עם ארגון הטרור חמאס והוא חותר תחת המדינה במטרה להקים במקומה ח'ליפות איסלאמית", הדגיש נתניהו.

''המטרה שלנו היא למנוע הסתה שתורמת לפגיעה בחפים מפשע, המטרה שלנו היא להגן על מדינת ישראל. זוהי חובתה של כל הנהגה אחראית וזוהי חובתי", דברי ראש הממשלה.