אדקטוסון בכנס
אדקטוסון בכנסצילום: EIPA - השדולה הפרו ישראלית באירופה

בעוד שרת החוץ השבדית מרגוט וולסטרום ממשיכה בהתקפותיה על ישראל, מתברר כי יש גם פוליטיקאים שבדים שדווקא תומכים בישראל.

בכנס שאירגנה השדולה הפרו-ישראלית באירופה קרא לארס אדקטוסון, חבר הפרלמנט האירופי משבדיה, לאיחוד האירופי לעצור את העברת הכספים לרשות הפלסטינית עד שתופסק לחלוטין ההסתה בכלי התקשורת הפלסטינים נגד ישראל.

"על האיחוד האירופי להתנות כל סיוע כספי לרשות הפלסטינית בהפסקה מוחלטת של הסתה לאלימות בכלי התקשורת של הרשות ושלילה מחולטת מצד מנהיגי הרשות לכל גילוי של אלימות", אמר אדקטוסון.  

עוד ציין חבר הפרלמנט השבדי כי "על מנת להתניע את תהליך השלום, על נשיא הרשות הפלשתינית עבאס לשים קץ לאלימות הפלסטינית, ובכלל זה לתמיכה האישית שלו במשפחותיהם של מחבלים פלסטינים. נשיא הרשות הפלסטינית צריך לפעול אחת ולתמיד כנגד השחיתות ברשות ובכלל זה לבטל את תשלום המשכורות למחבלים הפלסטינים בבתי סוהר, העברות הכספים לארגונים לא ממשלתיים המעודדים הסתה, ותמיכתו בקמפיין שנאה נגד ישראלים".

הוא גם ציין כי "כאשר זה מגיע לסיוע הומניטרי לרשות הפלסטינית, המדינה שלי, שבדיה, צפויה לתרום כ -150 מיליון יורו במהלך חמש השנים הקרובות. יחד עם תמיכה ותרומות ממדינות חבר אחרות ומימון האיחוד האירופי, אנחנו מדברים על כמויות עצומות של כסף שתקבל הרשות הפלשתינית בשנים הקרובות. מדובר בסכומי עתק ואני חושש שהם יגיעו לכיסים הלא נכונים".

סגן נשיא הפרלמנט האירופי, יואן מירסלה פאצ'ו, ציין בכנס כי "אם יש משהו שאירועי החודשים האחרונים הראו לנו, זה שליחסים בין ישראל לאיחוד האירופי דרושים יותר גזרים ופחות מקלות. אין שום היגיון ליצירת אנטגוניזם בין האיחוד האירופי לבת בריתו החשובה ביותר במזרח התיכון.

''לאור העלייה המטרידה בפעולות טרור ברחבי היבשת, עלינו לחתור לשיתוף פעולה גדול יותר עם ישראל בעלת הניסיון העשיר בהתמודדות עם טרור תוך שמירה על ערכיה הדמוקרטים", הדגיש.