"פצצה מתקתקת" ביישוב היהודי בחברון

תיעוד שמתפרסם כעת לראשונה כאן בערוץ 7 מציג את השתוללות הבנייה הערבית הבלתי חוקית בחברון - במימון האיחוד האירופי והליגה הערבית - שמסכנת את אנשי היישוב היהודי.

כתב ערוץ 7 סייר באזור עם חיים בלייכר, תושב חברון, כדי לתעד את "טבעת החנק" סביב מערת המכפלה, את הפעילות האנרכיסטית שמזיקה בפועל לערבים. באחד המקומות אף נצפים ערבים עם מצלמות של ארגון השמאל הקיצוני "בצלם".

ביישוב היהודי בחברון אומרים כי "שוב ושוב מוכח שהטרור הערבי הוא מחלה קשה ועמוקה ולא ניתן לטפל בה באופן נקודתי, חלקי וחולף. יש לעקור את הטרור מהשורש, לשחרר את העיר חברון מציפורני שלטון הטרור ולשחרר את עם ישראל מהסיוט.

"מסירת חברון לאויב הייתה טעות גורלית, וכעת יכול וחייב נתניהו לכפר עליה ולשחרר את חברון", מוסיפים המתיישבים. "לצערנו הממשלה אוסרת לחלוטין על יהודים בניה בחברון ולעומת זאת מאפשרת למחבלים חופש מלא. אנו דורשים שינוי מיידי ומוחלט במדיניות הביטחון וההתיישבות בחברון. האויב לא ינוצח בדיבורים אלא במעשים''.

אשי הורוביץ, מנהל מחלקת התיירות והאירועים ביישוב היהודי בחברון אומר כי "אנו רואים את הפעילות הענפה של שונאי ישראל מבית ומחוץ ונלחמים למגר אותה הן במישור הפוליטי-מדיני והן בהבאת יהודים לחברון ולמערת המכפלה.

"אנחנו דורשים מממשלת ישראל לעצור את המימון הזר שזורם לצורך הפרעה לאחיזה היהודית בחברון ובמערת המכפלה, ודורשים לאשר ליהודים לבנות בחברון ולעצור את הקפאת הבניה שקיימת בחברון שנים רבות''.