חדש: פיקוח על שעות עבודת המטפלים הסיעודיים

מערכת חדשה תפקח על שעות עבודתם של המטפלים מטעם ביטוח לאומי, זאת באמצעות שיחת חינם מבית המטופל.

נתנאל כ"ץ , ז' בשבט תשע"ו

קשישים. אילוסטרציה
קשישים. אילוסטרציה
צילום: פלאש 90

הביטוח הלאומי החל בהטמעת מערכת חדשה, שתפקידה לדאוג שמיצוי זכויות הזקנים בקצבת סיעוד יהיה מיטבי.

באמצעות מערכת זו המטפל יודיע על הכניסה והיציאה מבית המטופל דרך שיחת חינם מהטלפון שבבית המטופל, למוקד בו מתבצע הרישום.

כידוע, קצבת הסיעוד ניתנת לזכאים במתכונת של שעות טיפול בביתם, והמערכת נועדה לדאוג לכך שהזכאים יקבלו את מלוא שעות הסיעוד מהמטפלים, ולהחליף את יומני העבודה הידניים אותם היו המטופלים מתבקשים לאשר בחתימתם מדי חודש.

הביטוח הלאומי יתקין טלפונים בבתי הזכאים לגמלת הסיעוד שאין להם קו טלפון נייח בבית, טלפון שיוכל לשמש אך ורק לצורך הדיווח על שעות הטיפול.

שר הרווחה והשירותים החברתיים, ח"כ חיים כץ בירך על המהלך, "כחלק מרפורמה גדולה שאני מוביל בביטוח הסיעודי, הכוללת הקלות במבחני התלות והורדה של רף ההכנסות ממנו ניתן יהיה לקבל קצבת סיעוד, המערכת החדשה תאפשר בקרה שאכן הקשישים מקבלים את השירות לו הם זכאים ובמקביל תקנה לבני משפחה לקבל שכר עבור הטיפול בבן משפחתם".

מנכ"ל הביטוח הלאומי, פרופ' שלמה מור יוסף, הוסיף  "מדובר בפיתוח חשוב שמשפר את שירותי הסיעוד הניתנים לציבור הזכאים, המערכת היא כלי ניהולי משמעותי בידי חברות הסיעוד שבזכותו נוכל לוודא שהמבוטחים יקבלו את מלוא שעות הסיעוד המגיעות להם".